146895
۲۴ اسفند ۱۳۹۶

سرمربی کره‌ای کمانداران ایران: شانس مدال در المپیک نوجوانان داریم

«پارک میوک وون» سرمربی کره‌ای تیم‌های ملی تیراندازی ایران، معتقد است: اگر کمانداران نوجوان ایرانی در کنار تیم ملی بزرگسالان تمرین کنند، شانس زیادی برای کسب مدال در المپیک نوجوانان آرژانتین خواهند داشت.

به گزارش کودک پرس ، پارک میوک وون، افزود: نوجوانان ایران کمانداران با استعدادی هستند، اما زمان زیادی برای حضور در المپیک نوجوانان که 20 مهرماه در آرژانتین برگزار می شود، نداریم و برای آمادگی این کمانداران و کسب تجربه بیشتر بهتر است این نفرات در کنار کمانداران بزرگسال تمرینات خود را پیگیری کنند.

«سوگند رحمانی» با کسب مدال نقره رده نوجوانان قهرمانی آسیا در بنگلادش و «امیدرضا صفایی پور» با قرار گرفتن در جمع هشت فینالیست مسابقات قهرمانی جهان نوجوانان در آرژانتین دو سهمیه المپیک نوجوانان را در سال 96 برای کشورمان کسب کردند.
این مربی ادامه داد: نمی خواهم قولی در این خصوص بدهم، اما مطمئن هستم تمرینات منظم و همراه با کمانداران بزرگسال می تواند ا ین کمانداران را به بالاترین حد از آمادگی ممکن برساند و شانس ما را برای کسب مدال زیاد کند.

وی در خصوص وضعیت تیم ملی و تمرینات این تیم گفت: کمانداران از نظر بدنی و شرایط فنی در وضعیت خوبی قرار دارند، اما برای رسیدن به شرایط مطلوب برنامه ای به کمیته فنی فدراسیون ارایه شده است که در صورت موافقت شانس ما برای کسب مدال و مقام در بازی های آسیایی و سهمیه المپیک 2020 افزایش خواهد یافت.
پارک گفت: سطح رشته ریکرو تیراندازی با کمان آسیا تفاوتی با ریکرو جهانی ندارد و بهتر است به جای شرکت در رقابت های جام جهانی برای افزایش آمادگی کمانداران در اردوهای برون مرزی و مشترک با کشورهای صاحب نام در این رشته شرکت کنیم تا تجربه ورزشکاران افزایش یابد.
این مربی کره ای اضافه کرد: در کنار اردوهای منظم و پیوسته باید کمانداران از نظر مالی تامین شوند و تجهیزات مصرفی مورد نیاز آنان از جمله تیر و سایر امکانات در اختیار آنان قرار گیرد. در این صورت مطمئن باشید این کمانداران با آمادگی بسیار بالا و تمرکز خوبی راهی مسابقات بین المللی به ویژه بازی های آسیایی می شوند.

پارک در باره امکانات سایت تیراندازی با کمان آزادی اظهار کرد: اگر چه امکانات این سایت خوب است، اما ترجیح می دهم اردوها در شهرستان باشد تا بازیکنان همگی در کنار هم باشند و علاوه بر دو مرحله تمرین صبح و عصر، یک مرحله تمرین شبانه نیز برگزار شود و آمادگی بازیکنان در سطح بسیار زیادی افزایش یابد. ضمن اینکه تغذیه، استراحت و تمرین کمانداران کاملا زیر نظر کادر فنی خواهد بود.
وی در خصوص تعداد ملی پوشان حاضر در اردوی تیم ملی و زمان آغاز تمرینات در سال جدید؛ نیز گفت: هم اکنون تمرینات با 16 کماندار زن و مرد در دو بخش ریکرو و کامپوند در حال پیگیری و قرار است اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت یک دوره مسابقات انتخابی برگزار شود تا هشت نفر دیگر یعنی دو نفر در هر یک از چهار بخش ریکرو و کامپوند زنان افزایش یابد.

مربی کره ای تیم های ملی تیراندازی با کمان ایران، افزود: برنامه ای برای تک تک کمانداران حاضر در اردو تهیه شده است که به آنان داده خواهد شد تا تعطیلات نوروزی این تمرینات را در شهرهای خودشان انجام دهند و با آمادگی مناسبی از 15 یا 16 فروردین ماه وارد اردوی تیم ملی شوند.
وی در مورد اینکه آیا از مربی بدنساز برای افزایش آمادگی تیم ملی در ترکیب کادر فنی استفاده می کند یا خیر ؟ گفت: تمرینات و برنامه بدنسازی توسط من و «بهزاد پاکزاد» مربی تیم به بازیکنان داده می شود و در کنار تمرین تیرانداز آمادگی جسمانی نیز به شدت مورد توجه ما قرار دارد.

وی غیر حرفه ای بودن کمانداران ایرانی را یکی از مهم ترین ایرادهای ورزشکاران دانست و ادامه داد: متاسفانه در ایران وقتی کمانداران برای استراحت چند روزه به خانه می روند یا راهی سفری می شوند، بخ جز تعداد محدودی، بقیه تمریتات را رها می کنند و برنامه تمرینی از یادشان می رود در حالی که با داشتن یک نگاه حرفه ای، برای کماندار فرقی نمی کند که در اردو هست یا خیر، زیرا او سر ساعت تعیین شده تمرین، به موقع استراحت می کند و حتی غذایش را سر ساعت مناسب می خورد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه کمانداران ایران بتوانند یک نگاه حرفه ای به ورزش داشته باشند ، گفت: کمانداران ایرانی گیرایی بسیار بالایی دارند و کماندارانی داریم که اگر تنبلی را کنار بگذارند و حرفه ای تمرین کنند، می توانند در جمع چند کماندار برتر جهان بایستند.

پارک در پایان تاکید کرد، اردوهای پیوسته و بویژه تمرین با تیم های برتر جهان در کنار حمایت مالی از ورزشکاران می تواند کمانداران ایران را کاملا حرفه ای کند زیرا دغدغه مالی و تامین معاش نباید مانع تمرکز آنان شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار