146771
۲۴ اسفند ۱۳۹۶

۲۴۴ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکردهای بهزیستی حمایت از کودکان است، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۴۴ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند.

به گزارش کودک پرس و به نقل از بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی افزود: کودکان نگهداری شده در مراکز تحت پوشش به صورت بی سرپرست و بد سرپرست و برخی نیز مجهول الهویه هستند، که قابل واگذاری نبوده و به دستور قاضی به این مراکز سپرده می شوند.

وی افزود : مراکز نگهداری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست با مشارکت بخش خصوصی و با پرداخت یارانه بهزیستی اداره می شوند.

محمدی با بیان اینکه ۲۰۷ کودک تحت پوشش حامی و خیرین هستند خاطر نشان کرد: کودکانی که در خانواده ها نگهداری می شوند با استفاده از طرح حامی به خیر مورد نظر معرفی و شماره حسابی برای آنها ایجاد می شود که کمک های مالی بحساب کودکان واریز می شود.

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح نمود : در این طرح خداپسندانه معاونت مشارکت های مردمی مشخصات تمامی کودکان و شماره حسابی به اسم کودک ایجاد کرده و در اختیار فرد حامی قرار می دهد که ماهانه و یا سالانه مبلغی به حساب آنها واریز نماید.

محمدی یادآور شد: در نه ماهه سالجاری ۱۷۰ نفر کودک که در نزد بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می کنند و هیچ حامی مالی و رفاهی نداشته بهزیستی آنها را پذیرش نموده و ماهیانه مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بعنوان کمک هزینه رفاهی و معیشتی به حساب آنان واریز می نماید.

وی گفت: تعداد خانواده های متقاضی فرزند خواندگی زیاد است و این نهاد حمایتی با تشکیل کمیته شبه خانواده و با اولویت در این زمینه سعی دارد کودک را به اصلح ترین خانواده واگذار نماید.

 

محمدی  گفت : در حال حاضر بهزیستی استان زنجان دارای ۴ مرکز شبانه روزی غیر دولتی کودکان و نوجوانان و ۱ مرکز دولتی شیرخوارگاه و نوباوه گان دارد که تعداد ۶۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست را در این مراکز نگهداری می نماید.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار