موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی/مقالات
146715
۲۳ اسفند ۱۳۹۶

رابطه پد و دختر را جدی بگیرید!

دیدگاه دختر در رابطه با مردان دیگر، رابطه مستقیمی با نوع ارتباط پدر با دختر دارد. امید هر پدر این است که دخترش رابطه صحیحی با مردان داشته باشد و از انحراف دور بماند.

به گزارش کودک پرس ، پدرانی که روی دختر خود نفوذ دارند و در رابطه پدر و دختر موفق هستند، می‌توانند بر عزت نفس او، تصویر ذهنی‌اش، اعتماد به نفس و نظر او راجع به مردان اثر مهمی بگذارند. چگونه یک پدر می‌تواند سرمشقی برای دخترش باشد، حتی اگر با دیدگاه‌های زندگی او متفاوت است؟
مایکل آستین، استادیار فلسفه می‌گوید: آن چه در رابطه پدر و دختر مهم است، این است که پدر به دنبال یک زندگی صادقانه به دور از ریا و صحبت درباره کمبودهای خود است. این موجب می‌شود تا دختر واقع‌بین باشد و در زندگی مثبت فکر کند. پدر باید تلاش کند تا یک الگوی خوب در زندگی برای دخترش باشد تا زمانی که او نیز با مسائل زندگی روبه رو می‌شود، بتواند مانند پدرش مثبت رفتار کند.

رابطه پدر و دختر از نوزادی
امروزه این فرهنگ جا افتاده است که پدر نیز در مراقبت و نگهداری از کودک کمک کند. پدران از روز اول به کارهایی مانند تعویض پوشک، حمام دادن، خواباندن کودک و آرام کردن او مشغول می‌شوند. این حضور و تلاش، آغاز یک رابطه بسیار مهم است. پدر باید زمانی را به نوزاد دختر خود اختصاص دهد و نیازهای فیزیکی او را برآورده کند. به این صورت به مادر او نیز کمک می‌کند. پس از آن که نوزاد رشد کرد و وارد دوره نوپایی شد، خیلی مهم است که پدر با او بازی کند. پدر باید به طور نشسته روی زمین در شرایطی که با کودک خود هم سطح باشد با او بازی کند.

رابطه پدر و دختر از سن 10 سالگی تا نوجوانی
دوران 10 تا 12 سالگی یک دختر زمانی است که هورمون‌ها بلوغ او شروع به ترشح می‌کنند؛ این زمانی است که یک دختر کناره‌گیر و منزوی می‌شود. هنگامی که دختری در این سن در خانه است باید پدر سعی کند تا یک رابطه مورد اعتماد را با دختر داشته باشد. باید ارتباط طوری باشد که دختر بتواند درباره اتفاقات زندگی‌اش با اطمینان با پدرش صحبت کند. در برخی زمان‌ها لازم است که پدر عذرخواهی و طلب بخشش کند؛ این کار به دختر احترام و عشق را می‌آموزد، همچنین سبب می‌شود رابطه لطمه خورده، دوباره بهبود پیدا کند.
همچنان که دختر در حال رشد است و وارد سال‌های نوجوانی می‌شود و سرشار از مسائل پیچیده می‌شود، پدر باید برای ساخت یک رابطه مورد اعتماد، با محبت و حمایت پدرانه تلاش کند. پدر باید درباره زندگی دختر که «می‌خواهد چه شخصیتی داشته باشد و می‌خواهد در آینده چطور باشد» با او صحبت کند. آستین می‌گوید: پدر باید با صرف نظر از این که دختر را درباره مسائل هورمونی‌اش آگاه کند، با او رابطه برقرار کند.

تاثیر پدر در تصویر ذهنی دختر از خودش
دخالت پدر در زندگی دخترش در افزایش اعتماد به نفس یک زن جوان موثر است. تشخیص مسائل مثبت و احساسات مشترک میان فرزند دختر و پدر می‌تواند به تصویر ذهنی دختر از خودش کمک کند و مانع از کاهش اعتماد به نفس او شود. تشویق کلامی به طور مداوم در زندگی، واکنش نشان دادن به احساسات او، وقت گذاشتن و گوش دادن به دختر و در نظر گرفتن استعداد‌ها و توانایی‌های او بسیار مهم است. دخالت مستقیم و تشویق پدر از ناامنی، ترسو بودن، کاهش اعتماد به نفس و ناتوانی در انجام کار‌ها در دختر می‌کاهد.

چگونه پدر می‌تواند در روابط دختر خود با دیگران تاثیرگذار باشد؟
دیدگاه دختر در رابطه با مردان دیگر، رابطه مستقیمی با نوع ارتباط پدر با دختر دارد. امید هر پدر این است که دخترش رابطه صحیحی با مردان داشته باشد و از انحراف دور بماند. پدر باید کمک کند تا دخترش در درجه نخست رفتاری توام با عشق و احترام داشته باشد. آستین می‌گوید: پدر باید به زن به عنوان یک انسان احترام بگذارد نه به عنوان فرد مورد استفاده. دختر این رفتار پدر را خواهد دید و متوجه احترام او به زن خواهد شد.

به مادر او احترام بگذارید
دختر بچه ها همیشه مادر خود را به عنوان الگوی زندگی شان می شناسند. در صورتی که احترام و علاقه خود را پیش روی دخترتان به مادرش نشان دهید، احترام دخترتان به شما افزایش پیدا می کند. در صورت بی احترامی به همسر خود، در واقع فاصله خود را با دخترتان بیشتر می کنید.

دوستان او را بشناسید
چند سال بعد هنگامی که کودکتان به آمادگی و مدرسه رفت، دوستانی پیدا خواهد کرد که بخش مهمی از زندگی او می‌شوند. او به آنها چیزهایی را خواهد گفت، که شما یا مادرش نمی‌دانید. بنابراین گاهی مهمانی ترتیب دهید تا با دوستانش بیشتر آشنا شوید.

علاقمندی‌های او را بشناسید
اگر دختر شما عاشق والیبال است، گاهی با او والیبال بازی کنید یا اگر به موسیقی علاقه دارد، به تمرینات موسیقی او گوش دهید یا به همراه‌ او به کنسرت بروید. این کار باعث می‌شود بتوانید با او از علاقمندی‌هایش صحبت و او را به مراحل بالاتری تشویق کنید. شناختن علاقه مندی های دخترتان یکی از اصول مهم در رابطه پدر و دختر است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار