146611
۲۲ اسفند ۱۳۹۶

غرق‌شدگی نخستین علت مرگ کودکان خردسال در دزفول است

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: نخستین علت مرگ کودکان خردسال زیر پنج سال در این شهرستان غرق شدن در رودخانه و کانالهای آبیاری کشاورزی است.

به گزارش کودک پرس ، رضا پورآئین افزود: طبق گزارش کارشناسی تهیه شده از سال 1388 تا پایان نیمه نخست امسال 22 کودک یک تا 59 ماهه بر اثر غرق شدن در رودخانه و یا کانالهای آبیاری کشاورزی در این شهرستان جان باختند.
وی با بیان اینکه در 9 سال اخیر تعداد 35 کودک زیر پنجسال در شهرستان دزفول در حوادث مختلف جان باخته اند افزود:19 مورد مرگ کودکان یر پنجسال در محدوده شهری و 21 مورد نیز در مناطق روستایی این شهرستان رخ داده است.

پورآئین ادامه داد:از 21 مورد مرگ کودکان خردسال در مناطق روستایی دزفول 6 مورد مربوط در تصادف و سوانح رانندگی و 15 مورد غرق شدگی در کانالهای آبیاری بوده است.
وی گفت:در شهر دزفول نیز علت 12 مورد مرگ کودکان تصادف و هفت مورد غرق شدگی بوده است .
رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول اظهار کرد:بیشتر حوادث غرق شدگی کودکان زیر پنجسال در 9 سال گذشته در کانال های آبیاری کشاورزی بن جعفر ، شهرک مهاجرین، روستای میدان ،روستای شهید منتظری و قلعه چیتی و کانال کوی مدرس و روستای عدالت دزفول رخ داده است.

وی افزود:با توجه به اینکه بیشترین آمار مرگ و میر کودکان در دزفول بر اثر غرق شدن در کانالهای آبیاری است و مناطق خطر ساز بسیاری در این شهرستان وجود دارد لذا برای ایمن سازی کانالهای آبیاری کشاورزی باید اقدام اساسی کرد.

یکهزار و 500 کیلومتر کانال آبیاری کشاورزی در شهرهای دزفول ، اندیمشک و شوش در شمال استان خوسزتان وجود دارد.
از فروردین ماه سال 96 تاکنون بیش از 30 نفر در رودخانه و کانالهای آبیاری کشاورزی شمال خوزستان غرق شده اند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان متولی نگهداری کانالهای کشاورزی ضمن اعلام ممنوع بودن شنا در این کانال ها ، بارها نسبت به خطرات جانی ناشی از این اقدام به خانواده ها هشدار داده است.
شنا در کانالهای آبیاری و رودخانه های منطقه با گرم شدن هوا در استان خوزستان یکی از سرگرمی های کودکان ، نوجوانان و جوانان است.

فصل شنا در دزفول از فروردین ماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار