146584
۲۲ اسفند ۱۳۹۶
سردار معصوم‌بیگی:

پلیس کودک در دستور کار نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تحرک اراذل و اوباش خط قرمز نیروی انتظامی استان اصفهان است، گفت: اجازه نمی‌دهیم اراذل و اوباش در اصفهان عرض اندام کنند و هر دستی قمه به روی مردم بلند کند را با تیر می‌زنیم.

به گزارش کودک پرس ، سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری پایان سال خود ضمن تبریک روز شهید با بیان اینکه نام و راه شهدا در نیروی انتظامی با قدرت ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: شهدا برای دفاع از ارزش‌ها جان خود را فدا کرده‌‌اند و ما نیز راه آنها را ادامه خواهیم داد.

وی با ارایه گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر ابَر آسیب جامعه است و همه باید برای کاهش و کنترل این آسیب همکاری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طی یکسال اخیر ۲۹ تن انواع مخدر کشف و ۲۱ هزار نفر در این زمینه دستگیر شده است، ادامه داد: ۶۵۶ طرح در سطح استان برای این منظور اجرا شد و ۱۴۵ باند قاچاق مواد مخدر شناسایی و منهدم شد.

 

کشف ۱۴۱ میلیارد تومان کالای قاچاق طی یک سال اخیر

وی در خصوص اقدامات پلیس در حوزه سرقت نیز افزود: در سال جاری با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه بیشتر نسبت به سرقت‌های خرد و کلان ۱۴۱ میلیارد تومان امواد مسروقه از سارقان کشف و به مالباختگان تحویل شد.

سردار معصوم بیگی افزود: ۲۵۰ باند بزرگ سارقان در استان اصفهان شناسایی و منهدم شد که نسبت به سال ۹۵ با افزایش ۲۶ درصدی کشف در این بخش روبه‌رو بودیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری سرقت از بانک‌ها و طلافروشی‌ها به صفر رسیده است، گفت: این اقدام خوبی در استان بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۳۳۴ هزار و ۹۱۳ گواهینامه از ابتدای سال جاری صادر شده است، افزود: میزان صدور گواهینامه برای زنان و مردان برابر بوده است.

وی در خصوص تلفات تصادفات در استان اصفهان گفت: در سال جاری ۳۵۰ نفر در تصادفات درون شهری و ۵۶۰ نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

سردار معصوم‌بیگی اضافه کرد: ۵۷ درصد از جانباختگان تصادفات درون شهری موتورسواران و ۲۷ درصد عابران پیاده هستند که در این زمینه استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی گفت: بیش‌ترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: در این زمینه در یک سال اخیر ۳۷۰۰ پرونده در این زمینه تشکیل شده است که با افزایش ۳۶ درصدی پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان روبه رو بودیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار خودروی حامل قاچاق در استان اصفهان توقیف شده است، افزود: چهار هزار نفر قاچاقچی کالا نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

سردار معصوم بیگی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در حوزه پلیس فتا اضافه کرد: قدرت کشف پلیس فتای استان اصفهان بالای ۸۶ درصد است و چنانچه مردم به توصیه‌های پلیس توجه کنند اسن امکان وجود دارد که بتوانیم جلوی جرایم را بگیریم.

 

اجرای طرح “کوا” برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی

وی برداشت‌های غیر مجاز، موضوعات ضد اخلاقی، نشر اکاذیب و مزاحمت‌های اینترنتی را از مهم‌ترین تخلفات حوزه فضای مجازی در استان اصفهان اعلام کرد و افزود: در این زمینه طرح “کوا” را در دستور کار قرار دادیم تا به کودکان در این زمینه آموزش‌های لازم را در خصوص استفاده از فضای مجازی ارایه دهیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۳۰ هزار نفر از مشاوره‌های رایگان نیروی انتظامی استفاده کردند، گفت: استقبال خوبی را در استان در سال جاری داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه تحرک ازاذل و اوباش خط قرمز نیروی انتظامی استان اصفهان است، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم اراذل و اوباش در اصفهان عرض اندام کنند و هر دستی قمه به روی مردم بلند کند را با تیر می‌زنیم.

سردار معصوم‌بیگی در خصوص طرح نوروزی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: این طرح از ۲۷ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین سال ۹۷ ادامه می‌یابد.

 

۱۵ هزار نفر نیروی انتظامی در طرح نوروزی مشارکت دارند

وی بابیان اینکه برای طرح نوروزی ۱۵ هزار نیروی انتظامی بسیج شده است، گفت: ۱۵۰۰ گشت خودرویی، موتوری و پیاده و ۲۴۲ ایستگاه ماموریت پلیس نیز در سطح استان اصفهان در این ایام فعال خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین با اشاره به اجرای طرح “آرامش” در استان اصفهان افزود: برای این امر برای بیش از دوهزار معتاد متجاحر، سارقان خرد و سخت معتادان سارق محلی برای اسکان تعبیه شده تا آرامش بهتری را در نوروز در اصفهان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شماره‌گذاری خودروها در ایام نوروز انجام نمی‌شود، افزود: دیگر خدمات پلیس راهور در این زمینه ارایه می شود.

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه چهارشنبه سوری را موضوعی اجتماعی دانست و گفت: بایستی باید با کار فرهنگی این امر مدیریت شود و در راس این امر خانواده‌ها می‌توانند بهترین نقش را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با کسانی که امنیت جامعه را در چهارشنبه سوری مختل کند برخورد خواهد کرد، افزود: برای این امر با دستگاه قضایی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و چنانچه از خودرو و موتورسیکلت استفاده کنند خودروی آنها تا پایان تعطیلات توقیف می‌شود.

 

۳۹ مجروح و یک کشته در چهارشنبه سوری سال گذشته

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: همچنین افراد متخلف در ایام نوروز مهمان نیروی انتظامی می‌مانند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۹ نفر در استان اصفهان در چهارشنبه سوری مجروح شده و یک نفر جان باخت، افزود: امیدواریم این آمار در سال جاری با کاهش روبه‌رو شود.

سردار معصوم‌بیگی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار تعداد اتباع غیر مجاز در استان اصفهان تصریح کرد: در این خصوص اماری نداریم همانطور که آمار میزان دقیق قاچاق کالا و مواد مخدر را نداریم.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار تخلفات استان اصفهان تصادف، سرقت، نزاع و درگیری و جرایم مالی دارای فراوانی بیشتری است، اضافه کرد: کمترین جرم استان اصفهان نیز سرقت مسلحانه از بانک‌ها و طلافروشی‌ها است که به صفر رسیده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص تجمعات کشاورزان شرق اصفهان گفت: نیروی انتظامی جلساتی را با معتمدان کشاورزان داشته است و سیاست نیروی انتظامی استان در این زمینه این است که حق آبه کشاورزان را به رسمیت می‌شناسد.

وی افزود: حق نظم و امنیت عمومی را نیز باید توجه داشته باشیم و نباید تحرک پذیری در بین کشاورزان ایجاد شود و حق عمومی به مخاطره بیفتد.

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه نیروی انتظامی سخنگوی حقوق مردم است، اضافه کرد: نیروی انتظامی طی چند روز اخیر در کنار کشاورزان بوده استو سعی در ایجاد نظم شهر بوده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در اژیه و ورزنه نیز در کنار مردم بوده است و هیچگونه تلفاتی در این زمینه نداشتیم، گفت: کشاورزان باید مراقبت کنند تحت تاثیر جرایانات ضد انقلاب قرار نگیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص دستگیری کشاورزان و فعالان محیط زیست در تجمعات چند روز اخیر کشاورزان اضافه کرد: در این خصوص دستگیری نداشتیم.

 

راه‌اندازی پلیس کودک در دستور کار نیروی انتظامی است

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایمنا در خصوص راه‌اندازی پلیس کودک در استان اصفهان گفت: راه‌اندازی این پلیس یک ماده قانونی است که باید اجرایی شود و برای تحقق این امر ناجا با قوه قضائیه فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار داده است.

سردار معصوم بیگی اضافه کرد: با راه‌اندازی پلیس کودک اتاقی خاص در کلانتری‌ها راه‌اندازی می‌شود که در آن ترجیحا نیروی خانم مستقر می‌شود و کودکان بزهکار را که دارای سن کمی نیز هستند مدیریت می‌کند.

 

 

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار