146566
۲۲ اسفند ۱۳۹۶
۲ کودک در بین مصدومان؛

شب چهارشنبه آخر سال ۹۵ حداقل ۱۵ مصدوم برجای گذاشت

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در شب آخرین چهارشنبه سال ۹۵ در استان اصفهان ۱۵ نفر مصدوم شدند.

به گزارش کودک پرس ، غفور راستین اظهار کرد: واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در آخرین شب چهارشنبه سال 95 به 15 مصدوم ناشی از انفجار مواد محترقه امدادرسانی کردند.

وی با بیان این‌که همه این مصدومان مرد بودند، افزود: 12 نفر از این افراد پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و 3 نفر توسط تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه درمان شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع این مصدومان، 11 نفر دچار سوختگی، 2 نفر بریدگی عضو و 2 نفر دچار سایر آسیب‌ها شدند.

راستین خاطرنشان کرد: در کل این مأموریت‌ها، 2 مورد آسیب در ناحیه چشم، 4 مورد صورت، 3 مورد پا، 4 آسیبِ دست، یک سر، یک گردن و یک تنه گزارش شده است.

وی با بیان این‌که 11 مورد از این حوادث بر اثر انفجار ترقه و 4 مورد سایر مواد محترقه بود، ادامه داد: سال گذشته 2 نفر از مصدومان چهارشنبه‌سوری در رده سنی 5 تا 10 سال، 9 نفر 10 تا 20 سال و 4 نفر 20 تا 30 سال بودند.

 

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تأکید کرد: آمارها نشان می‌دهد اکثر قربانیان چهارشنبه‌سوری از قشر کودکان و نوجوانان هستند به همین دلیل کنترل و مراقبت والدین در مورد فرزندان می‌‌تواند تعداد قربانیان این روز و رسم شیرین سنتی ما ایرانیان را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار