موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
146534
۲۲ اسفند ۱۳۹۶
مادر شهیدان زین الدین:

نخستین مدرسه کودک، دامن پاک مادران است

مادر شهیدان زین الدین با بیان اینکه عصر حاضر عصر برهنگی بوده و حجاب مهم ترین مسأله و ابزار تربیت نسل صالح در جامعه امروز است، گفت: نخستین مدرسه کودک، دامن پاک مادران است.

به گزارش کودک پرس ، زینب اسلام‌دوست، مادر شهیدان زین‌الدین ظهر امروز در همایش «زن،پرورش دهنده جامعه پاک» که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه زن در اسلام و اینکه اسلام بالاترین مقام یعنی مقام تربیت را به زن سپرده و زن را معلم آدمیت می داند، گفت: با توجه به اینکه بعضی عصر کنونی را عصر برهنگی می نامند، مساله اصلی امروز جامعه اسلامی، مسأله حجاب است.

وی با بیان اینکه حجاب کامل کننده رسالت تربیتی زن در جامعه بشری و مهم ترین ابزار تربیت نسلی صالح است، گفت: این مساله وظیفه زنان جامعه ما را سنگین تر می کند چراکه در این عصر تربیت نسل پاک دشوارتر خواهد بود و البته اجر آن هم از طرف پروردگار زیباتر است.

 

مادر شهیدان زین الدین با بیان اینکه اسلام حریم خانه را مهم ترین حریم برای ارضای نیازهای زن مرد می داند، تصریح کرد: متأسفانه در غرب این نگرش برعکس بوده و زن محل تأمین نیازهای عمومی تلقی می شود و این نگرش به عنوان حق و احترام به زن تلقی می شود؛ در حالی که این نگرش، همان نگرش جنسیتی به زن بوده و زن را به ابزار لذت جویی مردان مختلف تبدیل کرده و زن را تا مرتبه یک کالای زیبای جنسی تنزل می دهد، این در حالی است که اسلام با محدود کردن نگرش جلوه گری و زیبایی زن به خانه و شوهر به اندازه ای منزلت زن را افزایش داده که زن را تربیت کننده انسان ها و معلم بشریت می داند.

 

اسلام دوست با تأکید بر اینکه بانوان مسلمان باید نسبت به جایگاه نقش آفرینی خود در جامعه مطابق با دیدگاه اسلامی مطالعه و تفکر داشته باشند، گفت: امام خمینی (ره) خطاب به بانوان اشاره کرد که و می فرمودند«فرزندان را در دامن پاک خود پرورش دهید و اولین مدرسه کودک دامن مادران است».

وی با اشاره به وظیفه سنگین مادران یادآورشد: مهری که در وجود مادر به ودیعه گذاشته شده، مهر الهی است؛ بنابراین اگر مادران این وظیفه یعنی تربیت صحیح فرزندان را به درستی انجام دهند، کودکان امروز نسل پاک فردا را به تأسی از مادران خود شکل خواهند دادند و به این ترتیب زمینه تربیت نسل پاک در جوامع اسلامی فراهم خواهد شد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری رسا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار