146459
۲۲ اسفند ۱۳۹۶
در جلسه دادگاه؛

روایت یک نوجوان از تاثیر مواد مخدر در زندگی‌اش

حضور پسر نوجوان و کم سن و سال در دادگاه که به ادعای خود درگیر ناخواسته با مواد مخدر و تباهی زندگی‌اش بوده است تکاتی قابل تامل را به دنبال داشت.

به گزارش کودک پرس ، 6 ماه قبل مأموران گشت کلانتری 132 در حوالی خیابان نبرد دو نوجوان موتورسیکلت سوار را به‌خاطر انجام حرکات نمایشی خطرناک متوقف کردند. مأموران پس ازمتوقف کردن آنها ودر بازرسی بدنی، از جیب یکی از آنها- شهرام 15 ساله- 30 گرم هرویین و 10 گرم شیشه کشف کردند. با دستگیری این نوجوان و تشکیل پرونده، او صبح دیروز از کانون اصلاح و تربیت به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی واعظی -مستشار دادگاه- انتقال یافت و به اتهام قاچاق مواد محاکمه شد.

 

«شهرام» به قضات گفت: «چند سال قبل مادر و پدرم از هم جدا شده و من سال‌ها با مادر و ناپدری زندگی کردم. هیچ‌کس در این سال‌ها به من توجهی نداشت و همین موضوع همیشه آزارم می‌داد. این شرایط پس از اینکه مادرم به خاطر مواد مخدر دستگیر شد و با محکومیتی سه ساله به زندان افتاد سخت‌تر شد. ناپدری‌ام من را بیرون کرد. به خاطر سرگردانی پیش پدرم رفتم که او هم معتاد بود و از من خوشش نمی‌آمد. اما من او را دوست داشتم وحمایتش را می‌خواستم. به همین دلیل هم برای اینکه بتوانم موادش را جور کنم و دلش را به دست بیاورم مواد جابه‌جا می‌کردم.»

متهم با بغضی فروخورده ادامه داد: «حالا که فکرش را می‌کنم از کاری که انجام دادم پشیمانم. چون پدرم درحق من پدری نکرد… مادرم هم به خاطر موادمخدر من را تنها گذاشت. دراین دنیا تمام خانواده‌ام را به‌خاطر مواد از دست دادم و حالا خودم هم درگیراین زهرمار شده ام. این روزها مدام به آینده‌ام فکر می‌کنم. می‌خواهم وقتی بزرگ شدم مثل یک مرد زندگی کنم تا دیگر نیازی به پدر و مادرم نداشته باشم.»

پس از پایان اظهارات تکان دهنده پسرنوجوان و تعیین شدن سن 15 سال برای متهم از سوی پزشکی قانونی، قضات وارد شور شدند تا حکم‌شان را صادر کنند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار