موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
146397
۲۲ اسفند ۱۳۹۶

آمادگی معاونت فرهنگی قوه قضاییه برای همکاری با شبکه کودک صدا و سیما

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر آشنایی کودکان با مفاهیم حقوقی، از آمادگی این معاونت جهت همکاری با شبکه کودک صدا و سیما خبر داد.

به گزارش کودک پرس به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین صادقی در نشست مشترک مدیران و کارشناسان معاونت فرهنگی قوه قضاییه با مدیران و کارشناسان شبکه کودک سازمان صدا و سیما با تاکید بر تربیت فرزندان به عنوان نسل های بعدی جامعه اظهار داشت: امروزه بخشی از تربیت کودکان و نوجوانان متاثر از تماشای برنامه های تلویزیونی می باشد که در این خصوص لازم است تا مسئولان و کارشناسان مربوطه به طور جدی ورود کنند و با ساخت برنامه های مناسب و آموزنده ویژه کودکان نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آینده جلوگیری کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: بر همین اساس معاونت فرهنگی قوه قضاییه خود را ملزم می داند تا در این زمینه فعالیت هایی را به انجام برساند و لذا آمادگی خود را برای هرگونه کمک و مشاوره در زمینه ساخت برنامه های مختص کودکان اعلام می نماید.

وی با اشاره به ریزبینی و دقت کودکان در تماشا و الگو گرفتن از برنامه های تلویزیونی تصریح کرد: بارها شاهد بوده ایم که کودکان حتی به یک آگهی تلویزیونی با دقت نگاه می کنند و چه بسا به تقلید آن هم می پردازند و این به دلیل علاقه وافر و ضمیر ناخودآگاه کودکانه به یادگیری و آشنایی با محیط پیرامون است.
وی افزود: لذا بهتر است در این زمینه با تشکیل تیم های حقوقی و با حضور کارشناسان خبره، مسائل و بحث های حقوقی را در قالب مفاهیم کودکانه گنجاند که البته این کار بسیار دشواری است و عزم و تلاش مضاعفی را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در پایان بار دیگر با تاکید بر آمادگی کارشناسان حقوقی معاونت فرهنگی قوه قضاییه در زمینه ساخت برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان، از نظارت ویژه خود بر تمام مراحل این همکاری به دلیل اهمیت این موضوع خبر داد و گفت: امیدواریم نتیجه این همکاری ها تربیت شهروندانی قانونمدار و معتقد در آینده باشد.

پیش از سخنان معاون فرهنگی قوه قضاییه، سید محمدرضا خوشرو مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه آموزش مفاهیم حقوقی به کودکان از ابتدای تاسیس این معاونت همواره مورد توجه بوده است گفت: چگونگی آموزش کودکان و نوجوانان در زمینه مفاهیم مالکیت و قوانین معاملات یکی از موارد بسیار مهم در خصوص پیشگیری از آسیب های احتمالی در آینده است.
وی افزود: آموزش تصویری کودکان بویژه از شبکه های تلویزیونی با توجه به کثرت مخاطبان یکی از بهترین ابزارها در این زمینه است که یکی از اهداف مهم نشست امروز نیز بررسی چگونگی همکاری ها میان قوه قضاییه و صدا و سیما می باشد.

همچنین در ادامه این نشست، محمد سرشار مدیر شبکه کودک صدا و سیما نیز با اشاره به پیشینه تاسیس شبکه کودک در سال 94 اظهار داشت: قبل از سال 91 پخش برنامه های کودک از شبکه های خاص بزرگسالان انجام می شد که خوشبختانه به جهت گستردگی و تنوع زیاد برنامه های ویژه کودکان و از طرفی اهمیت پرورش نسل آینده کشور، تصمیم بر راه اندازی یک شبکه تخصصی گرفته شد که بر همین اساس شبکه پویا در قالب پخش برنامه های انیمیشنی مخصوص کودکان و نوجوانان شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه کانال های تلویزیونی کودکان بر اساس سه رده سنی زیر 6 سال، بین 6 تا 12 سال و 12 تا 18 سال تعریف شده است از سال 94 تصمیم بر تاسیس دو شبکه جداگانه نهال و پویا گرفته شد که خوشبختانه با این اقدام و تخصصی شدن برنامه های مخصوص کودکان با افزایش قابل توجه مخاطبین خردسال روبرو بودیم.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار