146360
۲۱ اسفند ۱۳۹۶

بیش از ۹۷ درصد کتابخانه‌های نهادی دارای بخش کودکان است

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های عمومی نهاد کتابخانه‌های کشور با اشاره به اهمیت وجود بخش کودکان در کتابخانه‌ها گفت: بیش از ۹۷ درصد کتابخانه‌های نهادی در سطح کشور دارای بخش کودک است.

به گزارش کودک پرس ، محمدربیع احمدخانی با اشاره به فعالیت 3415 باب کتابخانه عمومی فعال در سطح کشور اظهار داشت: در سال 82 قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور به تصویب مجلس رسید، و پس از طی مراحل قانونی آئین‌نامه‌ها تدوین و نهاد کتابخانه‌ها به عنوان چهاردهمین نهاد غیردولتی کار خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که مجموعه نهاد کتابخانه‌ها همواره به صورت جدی آن را پیگیری می‌کند وجود بخش مربوط به کودکان در کتابخانه‌ها است، چرا که همواره این تفکر وجود دارد که باید از کودکی فرزندان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کرد و بر همین اساس با پیگیری‌های انجام شده امروز شاهد این هستیم که بیش از 97 درصد کتابخانه‌های نهادی دارای بخش کودک است.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های عمومی نهاد کتابخانه‌ها در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بخشی از منابع اعتباری احداث کتابخانه‌ها از اعتبارات تملک دارایی و بخش دیگر از طریق مشارکت‌های مردمی است افزود: در بحث کتابخانه‌های مشارکتی هم اکنون تعداد 931 باب کتابخانه‌ در سطح کشور وجود دارد و عمدتاً در شهرهایی است که کتابخانه نداشته و اعتبارات دولتی نیز کفاف کار را نمی‌دهد.

 

احمدخانی همچنین با اشاره به احداث بیش از 130 باب کتابخانه‌ توسط خیرین بیان کرد: خیرین قدم‌های بسیار ارزنده‌ای را تاکنون به نهاد کتابخانه‌ها داشته‌اند و لازم است همچنان در این مسیر برای برخی شهرها و روستاهایی که از نبود کتابخانه رنج می‌برند ما را حمایت کنند تا بتوان این پایگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌های علم را در آن مناطق احداث و افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌‌های نهاد کتابخانه‌های کشور این است که فضای مجموعه‌هایی که در اختیار دارد را از جهت مقاوم‌سازی، دلپذیرسازی و شاداب‌سازی به گونه‌ای فراهم کند که آرامش را برای مراجعان ایجاد کند.

 

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های عمومی نهاد کتابخانه‌ها در پایان با اشاره به جشنواره‌های اهدای کتاب خاطرنشان کرد: این نهاد در راستای انجام وظایف خود در طول سال جشنواره‌های مختلفی را برگزار می‌کند که حضور پرشور مردم در این طرح که با عنوان “اهدای کتاب؛ اهدای دانایی” است همیشه مشارکت بسیار بالایی را به همراه داشته ‌است.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار