146307
۲۱ اسفند ۱۳۹۶

استقرار آتش‌نشانان در نقاط پرتردد پایتخت/ کودکان و نوجوانان در چهارشنبه سوری آسیب‌پذیرترند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، بیشترین علل وقوع حوادث چهارشنبه‌سوری سال‌های گذشته را تشریح کرد و از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی به استقبال سال جدید بروند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی کودک پرس، مهدی داوری، با اشاره به اینکه امسال تنها یک مورد حادثه انفجار مواد محترقه در تهران گزارش شده است، گفت: با توجه به راه اندازی کمپین‌ها و پویش‌هایی در مورد چهارشنبه آخر سال به منظور فرهنگ سازی در مورد این مراسم سنتی، خوشبختانه تاکنون حوادث خاصی گزارش نشده است که امیدواریم این روند با مشارکت شهروندان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین قشر آسیب پذیر در مراسم چهارشنبه سوری کودکان و نوجوانان هستند، خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه آموزش های ایمنی لازم در تمام سطوح تحصیلی به دانش آموزان داده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از استقرار آتش‌نشانان در نقاط پرتردد شهر خبر داد و گفت: برای اینکه آتش‌نشانان در کوتاه ترین زمان ممکن حوادث چهارشنبه سوری را پوشش دهند، تیم‌هایی در نقاط مختلف شهر مستقر خواهند شد.

 

وی با تاکید بر اینکه بیشترین حوادث آخرین شب چهارشنبه سال از ساعت اولیه بعد از ظهر روز سه شنبه رخ می دهد، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم در این روز کودکان خود را کنترل کرده تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.

داوری همچنین به شهروندان توصیه کرد: از انبار کردن انواع مواد محترقه در منزل و ساخت انواع مواد منفجره دست ساز به شدت خودداری کنند. استفاده از مواد محترقه در فضای بسته نیز به شدت خطرناک است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طبق تجربه سال های گذشته تعدادی زیادی از حریق‌ واحدهای مسکونی به دلیل پرتاب مواد منفجره به داخل بالکن های طبقات پایینی رخ داده است، از شهروندان می‌خواهیم، به منظور جلوگیری از ایجاد حریق در بالکن‌هایی مشرف به معابر، از قرار دادن هر نوع وسیله در آن، خودداری کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار