146231
۲۱ اسفند ۱۳۹۶

حضور تاریخی نخستین تیم وزنه‌برداری بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا

رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: تیم وزنه‌برداری بانوان نوجوان ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا که فروردین ماه سال ۹۷ به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

به گزارش کودک پرس ، «علی مرادی» افزود: براساس هماهنگی های انجام شده با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، بعد از تشکیل اردوی تیم ملی وزنه برداری در تهران، نخستین رویدادی که تیم وزنه برداری بانوان کشورمان حضور خواهند، مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا خواهد بود که نفرات اعزامی به این پیکارها براساس رکوردهای برجای گذاشته در اردوها انتخاب خواهند شد.
وی اظهار داشت: پوشش بانوان کشورمان در پیکارهای قهرمانی آسیا توسط وزارت ورزش مراحل نهایی خودش را طی می کند و از سوی دیگر «اورسلا پاپاندرا» نایب رییس فدراسیون بین المللی وزنه برداری و رییس فدراسیون وزنه برداری آمریکا که در اهواز حضور داشت، پوشش بانوان ایران را تایید کرد.

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا تیم وزنه برداری بانوان نوجوان ایران با ترکیب کامل در مسابقات قهرمانی آسیا حضور می یابد؟ گفت: تیم کاملی را اعزام نمی کنیم و با بررسی شرایط، نفرات بهتر روانه این مسابقات خواهند شد.
وی ادامه داد: بانوان در آینده با حضور در فعالیت های ورزشی، تاثیر زیادی در ورزش و مسایل اجتماعی کشور خواهند داشت و چنانچه نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم، مرتکب اشتباه راهبری شده ایم و به همین دلیل باید از ورزش بانوان حمایت کامل شود؛ چرا که بانوان محجبه ایرانی با حفظ ارزش های دینی و ملی در میادین بین المللی، تبلیغات مسمومی را که علیه کشورمان وجود دارد باطل خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور «آیسن ادیب» وزنه بردار 8 ساله اردبیلی در حاشیه رقابت های بین المللی جام فجر اظهار داشت: او قرار بود به صورت نمادین در این رقابت ها به روی تخته برود که به دلیل ناهماهنگی این کار در ابتدا انجام نشد، اما با همکاری و حمایت استاندار خوزستان، این دختر 8 ساله روی تخته رفت که در رسانه های داخلی و خارجی و شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داشت و «اورسلا پاپاندرا» نایب رییس فدراسیون بین المللی وزنه برداری نیز از این موضوع حمایت کرد.
رییس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: برنامه اردوی تیم وزنه برداری بانوان طبق برنامه در حال انجام است و از سوی دیگر به دلیل مشکلات مالی، فدراسیون توانایی جذب مربی خارجی را ندارد. با توجه به این موضوع، وزنه برداری مردان و زنان مظلوم است و باید بیشتر از گذشته حمایت شود؛ چرا که این رشته در شرایط حساس و در مسابقات مهم بین المللی همچون بازی های المپیک و بازی های آسیایی به کمک کشورمان آمده و سبب ارتقا جایگاه ورزش ایران شده است.

وی همچنین از برگزاری اردوی تیم های وزنه برداری نوجوانان و جوانان پسران ایران در استان گلستان خبر داد و گفت: 26 اسفند رکوردگیری از نفرات حاضر در اردو انجام خواهد شد و تیم های نوجوانان و جوانان ایران با ترکیبی کامل در رقابت های قهرمانی آسیا در ازبکستان حضور خواهند یافت.
مرادی یادآور شد: البته وزنه برداری ایران در بازی های المپیک نوجوانان 2018 آرژانتین موفق به کسب دو سهمیه کامل در این رشته شده است.

نخستین اردوی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان با حضور 14 وزنه بردار دعوت شده از 10 اسفند به میزبانی کمپ تیم های ملی وزنه برداری در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد و ملی پوشان به همراه دو مربی خانم تمرینات خود را به مدت یک هفته و تا 17 اسفند برگزار کردند و سپس طبق برنامه ریزی صورت گرفته، نفرات اردونشین 18 تا 20 اسفند برای حضور در کارگاه اصلاح تکنیک عازم اهواز شدند که این کارگاه آموزشی با تدریس «اورسلا پاپاندرا» رئیس فدراسیون آمریکا و نایب رئیس فدراسیون بین المللی برگزار شد.

 

 

منبع: ایران اکونومیست

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار