موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
146162
۲۱ اسفند ۱۳۹۶

نخستین همایش «تجاری‌سازی کاراکتر ایرانی» برگزار شد/ حمایت از تولیدکنندگان محصولات شخصیت‌محور

نخستین همایش «تجاری‌سازی کاراکتر ایرانی» با حضور عوامل فیلم انیمیشن سینمایی «فیلشاه» و تولیدکنندگان محصولات حوزه کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در ابتدای این همایش سعید حسینی با بیان اینکه این رویداد مقدمه‌ای برای اتفاقی بزرگتر در سال 1397 است، گفت: کاراکترسازی یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در حوزه کودک و نوجوان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به این که کودک باید بتواند با کاراکتر ارتباط عاطفی و عقلی برقرار و با آن زندگی کند، افزود: با بررسی بیش از 1000 فروشگاه به این نکته دست یافته‌ایم که 16 حوزه کالایی در دنیا و ایران کاراکترمحور است و بچه‌های ما از این محصولات کاراکترمحور در طول دوران کودکی و نوجوانی خود استفاده می‌کنند.

دبیر نخستین همایش تجاری‌سازی کاراکتر ایرانی گفت: عمده کار فرهنگی روی شخصیت نوجوانان در حوزه تولید این نوع محصولات است و درآمد حوزه کاراکترسازی بعضی از کشورهای دنیا از درآمد فروش نفت ایران بالاتر است.

 

حسینی افزود: متاسفانه تا به حال در کشور نمونه‌های موفقی نداشته‌ایم اما ما با شروع این حرکت به آینده امید داریم و مطمئن هستیم که ان شاءالله در سال 1397 اتفاق‌های بزرگی در این زمینه رخ خواهد داد.

 

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کاراکتر محور در سال‌های قبل فقط در حوزه نوشت‌افزار فعال بوده، اظهار امیدواری کرد: 16 سبد دیگر را در برنامه داریم و دنبال افزایش تیراژ تولید نیز هستیم. با استفاده از ابزار تلوزیون و فضای مجازی تولیدکننده را حمایت می‌کنیم و در حوزه توزیع نیز حامی آنان هستیم.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: انیمیشن «فیلشاه» یک نمونه موفق در این عرصه خواهد بود که سال آینده تاثیرگذاری زیادی در حوزه تولید محصولات کاراکترمحور خواهد داشت و سال 97 آغازگر جریان استفاده از کاراکترهای ایرانی در محصولات کودک و نوجوان خواهد بود.

در ادامه برنامه وحید ملتجی، مدیر مرکز اوج کودک و نوجوان با اشاره به برخی فعالیت‌های این مرکز در سال 1396، گفت: ابر پروژه‌های ما در سال 1397 آغاز خواهد شد. تفاوت سال 1397 اوج کودک نوجوان با سه سال گذشته این خواهد بود که وارد تولید نخواهیم شد و زنجیره ارزش اولویت اصلی ما می‌باشد.

مدیر مرکز اوج کودک و نوجوان تصریح کرد: ما همه 16 محصول شخصیت‌محور را در برنامه خود خواهیم دید و در این عرصه به کمک و یاری تولیدکنندگان نیازمندیم و دست یاری به سوی آنان دراز خواهیم کرد.

 

مدیر مرکز اوج کودک و نوجوان در پایان گفت: در تابستان سال 97 تدارک نمایشگاه ویژه‌ای برای نوجوانان را دیده‌ایم و در نظر داریم محصولات سالم ویژه این گروه سنی را ارائه کنیم.

حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن‌های «شاهزاده روم» و «فیلشاه» سخنران دیگر نخستین همایش تجاری‌سازی کاراکتر ایرانی بود.

جعفری با اشاره به این که موسسه ما در سال 1391 به دلیل عرضه کاراکتر ایرانی وارد کار تولیدات سینمایی شد، گفت: «شاهزاده روم» در سال 1394 در سینماهای کشور اکران شد و سومین فیلم پرمخاطب آن سال لقب گرفت که توانست جایگاه خوبی برای انیمیشن‌های سینمایی در کشور ایجاد کند.

 

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: نسخه عربی «شاهزاده روم» در اکثر کشورهای عربی به نمایش درآمد که عایدات قابل توجهی برای موسسه ما داشت و ما تصمیم به ساخت سالانه یک فیلم سینمایی انیمیشن گرفتیم که «فیلشاه» از آنجا کلید خورد.

جعفری ادامه داد: «فیلشاه» در نوروز 97 اکران خواهد شد که ان شاءالله موفقیت‌های «شاهزاده روم» را تکرار خواهد کرد و فراتر خواهد رفت.

تهیه‌کننده انیمیشن‌های «شاهزاده روم» و «فیلشاه» در پایان گفت: کاراکتر فیلم‌های ما باید تجاری‌سازی شود و این از عهده تیم ما خارج است و کار شما تولیدکنندگان است. کاراکتر ایرانی باید بین بچه‌های ایرانی جا باز کند و ما امیدواریم در سال 1397 شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.

 

پایان‌بخش این مراسم اکران انیمیشن سینمایی «فیلشاه» برای حضار بود.

 

 

منبع: ایسکانیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار