146109
۲۱ اسفند ۱۳۹۶

بیشترین صدمات مواد محترقه متوجه نوجوانان است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: بیشترین صدمات مواد محترقه متوجه نوجوانان است.

به گزارش کودک پرس، فرزاد رحمانی با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری یکی از سنت های قدیمی ایران و آذربایجان است، اظهار کرد: در چندین سال گذشته چهارشنبه آخر سال به محل تجارتی برای افراد سودجو تبدیل شده و همین امر نه تنها به خود ما بلکه به دیگران نیز صدمه می زند.
وی از مصدومیت ۴۲۲ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال، سال گذشته در استان آذربایجان شرقی خبر داد، افزود: نیمی از این ۴۲۲ نفر نوجوانان و نیمی دیگر نیز اصلاً اهل ترقه بازی نبودند در واقع عابران پیداه ای بودند که بر اثر سهل انگاری در استفاده از مواد محترقه دچار آسیب دیدگی شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی ادامه داد: از کل تعداد مصدومین چهارشنبه سوری سال گذشته حدود ۱۰۰ نفر از ناحیه چشم و بیش از ۵۰ درصد دچار سوختگی شده بودند با اینکه فوتی و قطع عضو نداشتیم ولی ۴۲۲ خانواده چهارشنبه آخر سال تلخی را تجربه کردند.
رحمانی همچنین از راه اندازی کمپین ” نه به چهارشنبه سوزی ” در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: امیدواریم با پیوستن نوجوانان و جوانان به این کمپین امسال در آیین سنتی چهارشنبه سوری شاهد کاهش مصدومین در این روز باشیم.

 

آماده باش خودروهای آمبولانس اورژانس در تبریز
وی با بابیان اینکه خودروهای آمبولانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی در چهارشنبه آخر سال در کنار سایر نیروهای امدادی در میادین اصلی شهرها آماده باش هستند، تصریح کرد: هم زمان با چهارشنبه آخر سال بیمارستان های امام رضا(علیه‌السلام)، سینا و بیمارستان مرتبط با چشم در تبریز در حالت آماده باش قرار می گیرند و در کنار این ها آمبولانس های اورژانس نیز از نظر تجهیزات و دارو مجهز می شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی اضافه کرد: نوجوانان به لحاظ هیجان پذیری در چهارشنبه آخر سال بیشترین صدمات ناشی از استفاده از مواد محترقه خطرساز متوجه این قشر می شود و در صورتی که اینکه والدین نوجوانان و جوانان را نتوانند کنترل کنند شاید صدمات جانی و حوادث بیش از پیش جوانان و نوجوانان را تهدید کند و برخی از رده های سنی گاهاً مورد پیش آمده که حتی ناشنوا هم شده اند.

رحمانی با تاکید بر اینکه با یک خطا و بی توجهی خوشی چهارشنبه سوری را از خود و دیگران نگیریم، خاطرنشان کرد: یک لحظه غفلت و بی توجهی به رعایت نکات ایمنی می تواند یک عمر پشیمانی و یاس به وجود آورد، مثلا در چهارشنبه سوری دیده شده مادر باردار به دلیل عدم رعایت از سوی کسانی که ترقه بازی می کنند فرزند خود را از دست داده است هر کسی که مسئول این قتل بوده باید تا آخر عمر عذاب وجدان داشته باشد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار