146027
۲۰ اسفند ۱۳۹۶
در همایش فضای مجازی مطرح شد؛

«کودکان پیر» و «پیران کودک»؛ ارمغان گوشی‎های هوشمند

مدیر فضای مجازی اظهارکرد: گوشی‌های هوشمند در کشورهای اروپا برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است اما در جامعه ما این معیار وجود ندارد به همین خاطر است الان ما شاهد «کودکان پیر» و «پیران کودک» هستیم چون دادن اطلاعات بیشتر از سن کودک باعث آسیب‌پذیری زیاد آن‌ها می‌شود و راه برگشت را گم کرده و در نتیجه باعث بحران‌های مختلف اجتماعی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، همایش فضای مجازی تحت عنوان «فرصت‌ها و تهدیدها» شنبه، ۱۹ اسفندماه جاری با سخنرانی مؤمن‌نسب، مدیر فضای مجازی و با حضور مدیران وکارکنان سازمان جهاد کشاورزی لرستان در محل سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

مؤمن‌نسب در این همایش با بیان این‌که امروزه شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان پدیده‌ای نوین در عرصه مناسبات انسانی و اجتماعی جا باز کرده است، گفت: با ظهور پدیده فضای مجازی گفت‌وگو وکنش‌های کلامی جای خود را به فرهنگ نوشتاری و تصویری داده و به تعبیری جامعه دچار زوال ارتباط و گفت‌وگوی بینافردی و عمومی شده که تداوم آن در آینده نزدیک باعث انزوای بیشتر افراد در حوزه عمومی و اجتماعی می‌شود.
وی افزود: در سال ۶۸ اینترنت وارد ایران شد و ایران جزو ۱۰ کشور اول است که به اینترنت متصل شد و هر روز مصرف اینترنت نسبت به سال قبل افزایش می‌بابد که این امر نشان از دلبستگی و پیوند ذهنی فزاینده افراد به اینترنت است.
مدیر فضای مجازی تصریح کرد: امروزه فضای مجازی چند برابر از فضای حقیقی بزرگ‌تر شده که این امر نگران‌کننده است؛ نمونه آن همین گوشی‌های هوشمند است که طبق آمار و تحقیقات در روز مردم تنها ۱۷ دقیقه با هم حرف می‌زنند این یعنی تهدید جهان اجتماعی و زبانی انسان‌هاست.

مؤمن‌نسب به آسیب‌های فضای مجازی برای جوانان اشاره کرد و گفت: گوشی‌های هوشمند در کشورهای اروپا برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است اما در جامعه ما این معیار وجود ندارد به همین خاطر است الان ما شاهد «کودکان پیر» و «پیران کودک» هستیم چون دادن اطلاعات بیشتر از سن کودک باعث آسیب‌پذیری زیاد آن‌ها می‌شود و راه برگشت را گم کرده و در نتیجه باعث بحران‌های مختلف اجتماعی می‌شود.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار