145845
۲۰ اسفند ۱۳۹۶

جلوگیری از سرماخودگی کودکان در نوروز

 هنگام سفرهای نوروزی به مناطق مختلف کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرماخوردگی قرار دارند

به گزارش کودک پرس ،  هنگام سفرهای نوروزی به مناطق مختلف، کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرماخوردگی قرار دارند، بنابراین مصرف ویتامین‌های مورد نیاز کودک موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و مقابله با سرماخوردگی می‌شود.
سرماخوردگی کودکان در سفرهای نوروزی بسیار شایع است،  کودکان بین 2 تا 10 سال به طور میانگین 5 نوبت در سال دچار سرماخوردگی می‌شوند.

200 نوع ویروس سرماخوردگی وجود دارد، اغلب سرماخوردگی‌ها علت ویروسی دارند و به جهت متنوع بودن و تعداد بالای ویروس‌ها، کودکان به سرماخوردگی ایمنی پیدا نمی‌کنند.
هنگام سفرهای نوروزی به مناطق مختلف کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرماخوردگی قرار دارند، علائم سرماخوردگی در کودکان متفاوت و در افراد متغیر است که شامل آب‌ریزش بینی، بی‌اشتهایی، مشکلات تنفسی، سرفه و عطسه، استفراغ و تب است.

تغذیه مناسب  یکی از عوامل موثر در پیشگیری و درمان سرماخوردگی است و  مصرف ویتامین C اساسی‌ترین فاکتور در افزایش سیستم ایمنی در کودکان است، بنابراین مصرف روزانه حداقل 40 میلی‌گرم مورد نیاز است که نصف پرتقال آن را تامین می‌کند.

ماده مغذی روی در کودکان روزانه 3 میلی‌گرم مورد نیاز است که در انواع گوشت یافت می‌شود. این ماده مغذی سیستم ایمنی کودک را تقویت می‌کند و بدن را در مقابله با عوامل بیماری زا قوی می‌سازد.

همچنین پیاز به دلیل دارا بودن سولفور خاصیت آنتی‌بیوتیکی داشته و در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثر است،  پیاز باید در پخت مواد غذایی به مقدار زیاد استفاده شود.

آب مرغ دارای خاصیت ضد التهاب است. هنگام پخته شدن مرغ، اسید آمینه سیستئین آزاد می‌شود که التهاب دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهد و همچنین موکوس بینی را خارج می‌سازد.

انواع کلم مانند بروکلی دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و دستگاه تنفس و گوارش را ضدعفونی می‌کند، گفت: استفاده از این سبزی به طرق مختلف می‌تواند بخش مهمی از ویتامین‌های مورد نیاز کودک را تامین نماید.

برخلاف تصور عامه مردم، ماست برای درمان سرفه بسیار مفید است،  پروبیوتیک در ماست خاصیت ضد التهاب و ضدمیکروبی دارد و تمامی میکروب‌های روده را از بین برده و مخاط گلو را التیام می‌دهد.

نوشیدن مایعات کافی (روزانه حداقل یک لیتر) برای بهبود سرماخوردگی و دفع میکروب‌ها از ادرار برای کودکان ضرورت دارد. شلغم نیز با دارا بودن سولفور سیستم ایمنی را تقویت کرده و خاصیت ضد التهابی دارد.

قارچ با دارا بودن ماده مغذی سلنیوم آنتی اکسیدان قوی است، مصرف قارچ سبب افزایش گلبول‌های سفید در کودکان و پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود.

عسل به دلیل خاصیت ضد میکروبی و لیموترش به دلیل دارا بودن ویتامین C ترکیب بسیار مناسبی برای درمان سرماخوردگی و گلودرد در کودکان است.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار