موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
145785
۲۰ اسفند ۱۳۹۶

لزوم توجه به خلاقیت‌ها در مدارس/ دانش‌آموزان باید کودکی کنند

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم توجه به خلاقیت در مدارس گفت: موفقیت نظام تعلیم و تربیت نیازمند اجرای تدریس مبتنی بر پژوهش است.

به گزارش کودک پرس، رضوان حکیم‌زاده در مراسم رونمایی از آزمایشگاه زیست فناوری، آزمایشگاه زمین شناسی و پارک خلاقیت در پژوهش‌سرای شهید خوشبخت اظهار داشت: پژوهش‌گری یک مبنای قرآنی دارد و انسان با پژوهش و کنجکاوی از پستی دور می‌شود و به سمت کمال می‌رود.

وی اضافه کرد: در قرآن تاکید بسیار زیادی به تحقیق و پژوهش شده است و در نقاط مختلف زمین نشانه‌هایی است که باید کشف شود و به این صورت مبنای پژوهش را در آیات مختلف می‌بینیم.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به احداث پژوهشگاه دانش‌آموزی در بوشهر بیان کرد: در صورتی که بخواهیم در عرصه تعلیم و تربیت به موفقیت برسیم باید از راه علمی پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه ورود دیگر دستگاه‌ها در امور آموزش و پرورش مورد قبول نیست، اضافه کرد: اگر اصول علمی در زمینه تعلیم و تربیت را رعایت نکنیم به مشکل برمی‌خوریم.
حکیم‌زاده ادامه داد: یادگیری با آموزش‌دادن متفاوت است و اگر کسی بخواهد چیزی را یاد بگیرد باید درس‌ورزی کند و از راه پژوهش می‌توان به سمت یادگیری دقیق‌تر رفت.
وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد به توسعه دست یابد باید فرزندان آن سرزمین در جریان یادگیری چیزی را به علم اضافه کنند و دانش‌آموزان به صورت علمی چیزی را یاد بگیرند و بتوانند خلاقیت آنها پرورش یابد.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: پژوهش اساس تدریس موفق است و امروز جدیدترین روش تدریس همین تدریس مبتنی بر پژوهش است و تدریس بر مبنای داده‌ها به تنهایی جوابگو نیست.
وی تصریح کرد: پژوهشگاه‌ها بهترین مکان برای تحقق اهداف مورد نظر در زمینه توسعه پژوهش است و برای توسعه بیشتر و بهتر باید به این پژوهشگاه‌ها توجه شود.

حکیم‌زاده اضافه کرد: مسئولان بدانند که بهترین محل برای توسعه استان همین توسعه آموزش و پرورش است و توسعه این نهاد نیازمند همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها و ارگان‌ها است و مسئولان شهر و استان باید همت کنند.

وی بیان کرد: در معاونت ابتدایی آموزش و پرورش دو موضوع مهم را در دستور کار قرار دادیم که آزمون‌ها در مقطع دانش‌آموزان برداشته شد تا بتوانند باید کودکی کنند.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: حذف پیک‌های نوروزی هم از دیگر برنامه‌ها بود که بتوانند به جای آن داستان‌خوانی و داستان نویسی کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار