145479
۱۹ اسفند ۱۳۹۶

اعتراض روزنامه‌نگاران به شورای حقوق بشر سازمان ملل جهت آزادی نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی/ «عهد التمیمی»؛ نماد جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی

“رفتار غیرانسانی آپارتاید اسرائیل با «عهد التمیمی» را باید رسوایی جدیدی برای جامعه جهانی قلمداد کرد. دختری که تنها به جرم دفاع از خانه پدری مدتی است بدون حق استفاده از وکیل در زندان محبوس شده و جشن ۱۷ سالگی خود را در سلولی تاریک در کنار دیگر زندانیان فلسطینی برگزار کرد.”

به گزارش کودک پرس ، جمعی از روزنامه‌نگاران بین المللی طی نامه ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی عهد التمیمی نوجوان 17 ساله فلسطینی از زنان اسرائیل شدند.

به گزارش رجانیوز، در بخش هایی از این نامه آمده است:” رفتار غیرانسانی آپارتاید اسرائیل با «عهد التمیمی» را باید رسوایی جدیدی برای جامعه جهانی قلمداد کرد. دختری که تنها به جرم دفاع از خانه پدری مدتی است بدون حق استفاده از وکیل در زندان محبوس شده و جشن 17 سالگی خود را در سلولی تاریک در کنار دیگر زندانیان فلسطینی برگزار کرد.”
از زمان بازداشت خودسرانه این دختر نوجوان، هیچ کدام از کنوانسیون های بین المللی حقوق بشر در مورد وی رعایت نشده و تلاش های مدنی برای آزادی او همگی با شکست مواجه شده است. تمدید چندین باره قرار بازداشت این دختر 17 ساله در محاکمه ای غیرعلنی نیز از آن اتفاقاتی است که نمونه آن تنها در زمان حکومت آپارتاید در آفریقای جنوبی قابل مشاهده بود.
در ادامه نامه ضمن اشاره به وابسته نبودن عهد به هیچ حرب و تشکلی آمده است: “مصیبت حقوق بشری اینجاست که عهدالتمیمی اخیرا از هرگونه ملاقات با خانواده اش منع و عملا به یک زندانی انفرادی تبدیل شده است. البته باید گفت که پیش از این، منابع متعددی از وضعیت نامناسب کودکان زیر 18 سال در زندان‌های اسرائیل خبر داده‌اند، تا جایی که روزنامه هاآرتز، در گزارشی از شکنجه و وارد آوردن آسیب‌های جسمی جدی به بیش از 44 درصد از کودکان موجود در زندان‌های اسرائیل پرده برداشته است.”
در پایان این نامه می‌خوانیم: “ما گزارشگران و عکاسان بین المللی انتظار داریم شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمیته سوم مجمع عمومی و گزارشگران ویژه حقوق کودک با ورود قاطعانه به این پرونده، اسباب فشار بر مقامات امنیتی و قضایی اسرائیلی را ایجاد کرده تا زمینه برای آزادی عهد التمیمی و تمامی کودکان اسیر در زندان‌های اسرائیل فراهم شود.”
برای امضا کردن این نامه، روی این لینک زیر کلیک کرده و نام، نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
منبع: رجانیوز
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار