144351
۱۴ اسفند ۱۳۹۶

اربعین نوجوان شهید امرالله احمدی در باغملک برگزار شد

با حضور اقشار مختلف مردم آئین بزرگداشت اربعین بازگشت پیکر مطهر شیرمرد بختیاری نوجوان شهید امرالله احمدی یکی از شهدای استان خوزستان در باغملک برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، پیکر پاک و مطهر شیرمرد بختیاری شهید امرالله احمدی از شهدای جاویدالاثر استان خوزستان که در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید پس از 35 سال شناسایی شد و به خاک وطن بازگشت.

پیکر مطهر شهید امرالله احمدی از شهدای عملیات والفجر مقدماتی استان خوزستان پس از انجام مراحل شناسایی از معراج شهدای تهران به اهواز منتقل شد.

پس از استقبال از شهید امرالله احمدی از شهدای عملیات والفجر مقدماتی استان خوزستان در فرودگاه بین‌المللی اهواز، پیکر مطهر این شهید به معراج شهدای این شهر انتقال یافت تا مردم به زیارتش بیایند.

روز جمعه 29 دی ماه پیکر مطهر شهید امرالله احمدی به بندر ماهشهر منتقل شد و مورد استقبال مردم شهیدپرور این دیار قرار گرفت.

 

آئین استقبال از شهید امرالله احمدی با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و جوانان و نوجوانان ماهشهری انجام شد.

آئین وداع با شهید امرالله احمدی جمعه 29 دی ماه با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا در حسینیه ثارالله بندر ماهشهر برگزار شد و اهالی خوزستان در کنار این مسافر کربلا نجوا کردند.

پس از آن پیکر مطهر شهید امرالله احمدی از شهدای عملیات والفجر مقدماتی استان خوزستان بر دستان مردم بندر ماهشهر و شهرهای همجوار از جمله بندر امام خمینی(ره) و شهرک طالقانی تشییع شد.

همچنین جمعی از مردم شهرستان شهیدپرور باغملک نیز با سفر به بندر ماهشهر در آئین تشییع پیکر مطهر شهید امرالله احمدی از شهدای عملیات والفجر مقدماتی استان خوزستان حضور یافتند.

 

پس از برگزاری آئین تشییع پیکر مطهر شهید امرالله احمدی از شهدای عملیات والفجر مقدماتی استان خوزستان به سوی شهرستان باغملک بدرقه شد.

آئین استقبال از پیکر مطهر نوجوان شهید دفاع مقدس شهید امرالله احمدی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در باغملک انجام شد و در این برنامه مردم پیکر مطهر شیرمرد بختیاری شهید امرالله احمدی را پس از 35 سال در آغوش گرفتند.

همچنین مردم باغملک و دیگر شهرهای استان خوزستان با حضور در مسجد جامع حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) باغملک با دلیمرد حماسه‌ساز عملیات والفجر مقدماتی وداع کردند.

 

در این برنامه جمع زیادی از مردم استان خوزستان از شهرهای مختلف از جمله اهواز، مسجدسلیمان، قلعه تل، هفتگل، صیدون، میداوود، باغملک و ایذه حضور داشتند.

همچنین میرعبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) استان خوزستان با حضور در آیین وداع با نوجوان دلیر دوران هشت سال دفاع مقدس شهید امرالله احمدی به این بزگمرد کوچک ادای احترام کرد.

پس از آن پیکر مطهر شهید امرالله احمدی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا در منطقه ابوالعباس شهرستان باغملک تشییع شد و در زادگاهش آرام گرفت.

همچنی با حضور اقشار مختلف مردم آئین بزرگداشت اربعین بازگشت پیکر مطهر شیرمرد بختیاری نوجوان شهید امرالله احمدی یکی از شهدای استان خوزستان در باغملک برگزار شد.

این برنامه در گلزارشهدای روستای منگشت دهستان ابوالعباس شهرستان باغملک برگزار شد که حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی هاشمی‌نژاد امام جمعه باغملک سخنانی را با موضوع مقام و منزلت شهدا بیان کردند.

 

شهید امرالله احمدی فرزند موسی در روز 30 فروردین ماه سال 1345 دیده به جهان گشود و در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

این دلیرمرد خوزستانی در تاریخ هجدهم بهمن ماه سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و نام خود را در دفتر 23 هزار شهید گلگون کفن استان خوزستان ثبت کرد.

 

شهید امرالله احمدی در سن 16 سالگی در منطقه عملیاتی شیب نیسان در عراق به شهادت رسید و پیکر پاکش از آن زمان تاکنون بی‌نام و نشان بود.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار