144172
۱۳ اسفند ۱۳۹۶

ميليون‌ها کودک اروپايی با محروميت‌های اجتماعی مواجه‌اند

حدود بيست و پنج ميليون نفر از کودکانی که در اروپا زندگی می‌کنند، با خطر محروميت‌های اجتماعی مواجه هستند.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس تازه ترين گزارش ها در خصوص «فقر کودکان»، حدود بيست و پنج ميليون کودک در اروپا، با خطر محروميت هاي اجتماعي مواجه هستند.

در ايتاليا نيز يک ميليون وسيصد هزار فرد زير هجده سال در شرايط فقر مطلق بسر مي برند. حدود دو ميليون و سيصد هزار فرد زير هجده سال نيز در شرايط فقر نسبي بسر مي برند. در جنوب ايتاليا از هر دو کودک، يک کودک در فقر نسبي بسر مي برد. يعني نيمي از کودکان ايتاليايي ساکن در جنوب اين کشور، در فقر نسبي زندگي مي کنند.

در اين منطقه از ايتاليا، پانصد هزار کودک فقير زندگي مي کنند و يک ميليون و دويست هزار کودک نيز در فقر نسبي بسر مي برند. بر همين اساس، سي درصد از شهروندان ايتاليايي با خطر فقر و يا محروميت هاي اجتماعي مواجه هستند که بيشتر از ميزان متوسط بيست و هشت کشور عضو اتحاديه اروپا است.

اين پايگاه اينترنتي نوشت، امروزه بيش از چهار ميليون و هفتصد ميليون نفر از شهروندان ايتاليايي در فقر بسر مي برند. در سال 2016 و در مقايسه با سال قبل از آن، ميزان فقر در اين کشور در ميان خانوارهايي با سه فرزند يا بيشتر، از هجده مميز سه دهم درصد به بيست و شش مميز هشت دهم درصد افزايش يافت. بدين ترتيب، در سال 2016 ميلادي، بيش از صد و سي و هفت هزار خانوار ايتاليايي در فقر بسر مي بردند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار