143897
۱۲ اسفند ۱۳۹۶
برای نخستین بار جهان؛

عصای کنترل کننده فشار خون با قابلیت ارسال اطلاعات توسط نوجوان درگزی ساخته شد

یکی از نوجوانان درگزی برای اولین بار در جهان موفق به اختراع عصای کنترل کننده فشار خون با قابلیت ارسال اطلاعات شد.

به گزارش کودک پرس ، یکی از نوجوانان درگزی برای اولین بار در جهان موفق به اختراع عصای کنترل کننده فشار خون با قابلیت ارسال اطلاعات شد.

این دانش آموز که اکنون در کلاس دهم رشته علوم تجربی تحصیل می کند، پس از انجام آزمایش های مختلف توانست عصای هوشمند خود را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت برساند.

محمد قوسی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این موفقیت حاصل تلاش های شبانه روزی و پشتیبانی پدر و مادر و معلمان است.

وی در خصوص علت ساخت عصای هوشمند توضیح داد: با توجه به وضعیت بیمار گونه پدر بزرگ و مادر بزرگم و در جهت اطلاع لحظه ای از وضعیت سلامتی ایشان به فکر ساخت این عصا افتاده و پس از طی مراحل مختلف و انجام آزمایش های مکرر موفق شدم آنها را به منصه ظهور برسانم.

این نوجوان درگزی تبیین کرد: پروژه ساخت عصای هوشمند را در تیرماه سال جاری آغاز کرده و پس از ساخت آن، اقدام به ارسال اظهارنامه جهت ثبت در پارک علم و فناوری مشهد کردم، البته ایراداتی هم از طرح بنده گرفته شد؛ اما با توضیحات ارائه شده توسط اینجانب و بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان پارک، این پروژه به عنوان یک اختراع جدید مورد پذیرش قرار گرفت.

 

قوسی عنوان کرد: هزینه تمام شده ساخت این عصا و ثبت و دریافت مجوز آن مبلغی حدود هفت میلیون تومان شد که تمام آن بر دوش خانواده ام بود و در این راه از هیچ ارگان و نهادی کمکی دریافت نکردم.

وی افزود: برای اینکه بتوانم در عصای هوشمند تغییراتی ایجاد کرده و آن را به تولید انبوه برسانم نیاز به حمایت مالی دارم؛ در صورت تولید انبوه این پروژه، مبلغ آن از سه میلیون و 500 هزار تومان به حدود 800 هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

 

 

این دانش آموز درگزی تصریح کرد: سیستم عصای هوشمند به نحوی طراحی شده که علاوه بر عصا، دارای یک مچ بند است و به محض اینکه تعادل فرد استفاده کننده از این عصا تحت عواملی همچون ضربان نامنظم قلب و کاهش یا افزایش فشار خون به هم بخورد بلافاصله پیامکی به وابستگان وی ارسال خواهد شده و وضعیت او را گزارش خواهد داد.

قوسی تاکید کرد: از این دستگاه تاکنون هیچ نمونه خارجی تولید نشده و تنها مورد مشابه ساخته شده دستگاهی است که فقط می تواند فشار خون را اندازه بگیرد؛ این دستگاه توسط یک جوان چینی اختراع شده است.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه کوچکترین تغییر علائم حیاتی در سالمندان ممکن است منجر به آسیب های جبران ناپذیری شود، به همراه داشتن چنین دستگاهی برای سالمندان تقریبا یک ضرورت به نظر می رسد، بنابراین در حال پیگیری هستیم تا با یافتن حامی مالی، این پروژه را به تولید انبوه رسانده و در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

خاطرنشان می شود این نوجوان از جمله دانش آموزان ممتاز یکی از مدارس نمونه دولتی شهرستان درگز است و در حال حاضر هفت نوع طرح در زمینه های راه، پزشکی و نظامی دارد که برای عملی کردن آنها نیازمند حمایت مالی است.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار