143497
۱۰ اسفند ۱۳۹۶
حجت‎الاسلام سبزه کار خبر داد:

توجه به «حوزه کودک و نوجوان» در راس برنامه‌های کانونهای مساجد خراسان جنوبی

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: توجه به حوزه کودک و نوجوان و بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهها در دستور کار کانونهای فرهنگی هنری استان در سال ۹۷ قرار دارد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار در دیدار با حجت الاسلام مجید نصیرایی مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی و امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به تاریخچه تشکیل ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: امسال در 18 اسفند شاهد برگزاری جشن ربع قرن تکشیل کانونهای فرهنگی و هنری مساجد هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه پنجم توسعه باید در یک چهارم مساجد کشور کانون فرهنگی هنری راه اندازی می شد که این مهم به طور کامل محقق شد، افزود: در برنامه ششم توسعه نیز باید در تمام مساجد کانون فرهنگی هنری راه اندازی شود.

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: امروز کانون های تخصصی در برخی از مساجد سطح استان با عناوین مختلف ایثار و شهادت، مهدویت، نماز، ورزش، بانوان، کتابخانه ای و … در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های کانونهای فرهنگی و هنری با همکاری ارکان مختلف مسجد و با مدیریت امام جماعت در حال انجام است، تصریح کرد: در سال گذشته و امسال، کانون فرهنگی هنری موعود فردوس با دیگر عوامل و ارکان مسجد در پیاده روی اربعین به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در شهر کاظمین خدمات دهی کرد و و امسال بعد از برگشت از کاظمین، بلافاصله در نقاط زلزله زده کرمانشاه مستقر شدند.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه دبیرخانه مساجد استان در سال 84 با فعالیت 18 باب کانون کار خود را آغاز کرد، ادامه داد: امروز 615 باب کانون فرهنگی هنری در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام سبزه کار تاکید کرد: توجه به حوزه کودک و نوجوان و بهره گیری از ظرفیت دانشگاهها در دستور کار کانونهای فرهنگی هنری استان در سال ۹۷ قرار دارد.

وی بر تقویت ارتباط بین ارکان مسجد تاکید کرد و گفت: امام جماعت هر مسجد طبق فرمایش مقام معظم رهبری مدیر طبیعی مسجد است که در تاسیس هر کانون، این مهم یادآوری می شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار