143343
۰۹ اسفند ۱۳۹۶
با اجرای طرح ملی ایمن‌سازی فلج اطفال اتباع خارجی؛

۱۳۰۰ کودک اتباع خارجی در بوشهر در برابر فلج اطفال ایمن‌سازی شدند

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت بوشهر گفت: با اجرای طرح ملی ایمن‌سازی فلج اطفال اتباع خارجی، هزار و ۳۰۰ کودک زیر پنج سال اتباع خارجی در بوشهر ایمن‌سازی شدند.

به گزارش کودک پرس ، زهره زمانیان اظهار داشت: طرح کشوری ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال هر سال در مناطق تحت پوشش طی دو مرحله انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به حساس بودن برنامه و هم‌جواری با کشورهای مستعد این بیماری از جمله عراق، پاکستان و افغانستان این طرح در دو مرحله ابتدا در تاریخ های پنجم تا هشتم اسفندماه ۹۶ وسپس ۱۸ تا ۲۱ فروردین ۹۷ انجام خواهد شد.

زمانیان افزود: در مرحله نخست این طرح تیم‌های عملیاتی مرکز بهداشت شهرستان با مراجعه به درب منازل افاغنه و مهاجران سایر کشورها، با خوراندن ۲ قطره فلج اطفال به کودکان زیر ۵ سال و بررسی وضعیت فلج اطفال در ۲ سال گذشته در بین اتباع خارجی  فعالیت خود را به اتمام رساندند.

 

مسئول واحد مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت بوشهر بیان کرد: در همین راستا حدود هزار و ۳۰۳ کودک زیر پنج سال اتباع خارجی ساکن در این شهرستان قطره فلج اطفال دریافت و بر علیه این بیماری ایمن شدند.

وی هدف از اجرای این طرح را آموزش به مردم در رابطه با فواید واکسیناسیون پولیو(قطره فلج اطفال)، گزارش فوری موارد فلج ناگهانی به نزدیکترین خانه بهداشت یا مرکز خدمات جامع سلامت، کشف موارد فلج شل حاد در ۲۴ ماه گذشته در خانوارهای هدف، کشف کودکان که تا زمان انجام عملیات قطره پولیو دریافت نکرده‌اند و بررسی کارت واکسیناسیون کودکان عنوان کرد.

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار