142882
۰۸ اسفند ۱۳۹۶

تربیت حافظان منابع طبیعی در مدرسه کودک و طبیعت شیراز

مدیر مدرسه‌ی طبیعت بوم‌بان شیراز، هدف از تاسیس این آموزشگاه را تربیت حافظان منابع طبیعی و بسترسازی برای نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌عنوان سرمایه‌ای ملی عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، محمد ثابت، در حاشیه‌ی بازدید مدیرکل منابع‌طبیعی از مدرسه‌ی طبیعت شیراز، گفت: هدف این مدرسه ایجاد فرصت تجربه‌ی بی واسطه طبیعت برای کودکان است.

وی افزود: نزدیک و آشنا کردن کودکان با طبیعت موجب فراهم آوردن تعهد همه جانبه کودک نسبت به محیط زیست و پررنگ شدن اهمیت آن در ذهن کودک می‌شود.

مدیر مدرسه‌ی طبیعت بوم ‌بان و تشکل مردم‌نهاد بوم‌گردان فارس، بازی‌های شاد، متنوع و هیجانی با سازه‌های چوبی و گلی در این مجموعه علاوه برتقویت یادگیری و ایجاد فرصت تجارب مختلف به کودکان در محیط طبیعی موجب نهادینه کردن علاقه کودک نسبت به طبیعت و مراقبت از آن در آینده خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز ضمن قدردانی از متولیان احداث این مدرسه گفت: فرهنگ سازی و آشنایی عملی با محیط زیست و طبیعت برای کودکان با اجرای چنین طرح هایی در راستای حفظ منابع طبیعی بسیار مفید واثر گذار است.

وی ضمن بازدید از فضاهای مختلف مدرسه بوم بان طبیعت در شیراز بر لزوم ترویج فرهنگ حفظ و مراقبت از طبیعت و عرصه های طبیعی از طریق آموزشهای لازم به کودکان تاکید و اضافه کرد: با گسترش فعالیت‌ها و آموزش‌های طبیعت محور به کودکان، ضمن توسعه فرهنگ طبیعت دوستی، شاهد بهبود وضعیت موجود در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست خواهیم بود.

مهرزاد بوستانی با اشاره به بحرانهای زیست محیطی فراوان پیرامون زندگی بشری افزود: حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی وظیفه‌ای همگانی است که در سایه آموزش و فرهنگ سازی در سنین پایین به نسل‌های آینده منتقل خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد فضای بهتر این مدرسه و توسعه فضای سبز در قسمت‌هایی از این مجموعه گفت: اداره کل منابع طبیعی فارس ضمن تلاش برای معرفی این مجموعه با حمایت از متولیان این امر در راستای توسعه بخشی از فضای این مجموعه در زمینه تولید و کشت گیاهان دارویی مشارکت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار