142232
۰۶ اسفند ۱۳۹۶

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در جنوب کرمان

طرح واکسیناسیون فلج اطفال برای ۱۰ هزار کودک زیر پنج سال در شهرستان عنبرآباد و بیش از ۴ هزار کودک در شهرستان فاریاب از امروز آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، با حضور فرماندار عنبرآباد و سایر مسؤولان طرح واکسیناسیون فلج اطفال در دو مرحله در شهرستان عنبرآباد آغاز شد و حدود 10 هزار نفر کودک زیر پنج سال زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

علیرضا علیدادی رئیس شبکه بهداشت عنبرآباد در حاشیه آغاز این طرح اظهار داشت: به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال اطفال و با توجه به همجواری با کشورهای بومی فلج اطفال و برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی در دو نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می‌شود.

وی گفت: کودکان زیر پنج سال متولد یک اسفند 91 به بعد جزو گروه‌های هدف هستند که پیش‌بینی می‌شود حدود 10 هزار کودک در این شهرستان در مناطق شهری، روستایی و سیار عشایری واکسن فلج اطفال دریافت کنند.

 

علیدادی خاطرنشان کرد: حدود 100 تیم دو نفره در طرح ریشه‌کنی طرح فلج اطفال همکاری دارند و این طرح در دو نوبت پنج اسفند تا هشت اسفند و 18 تا 21 فرودین ماه 97 اجرا خواهد شد.

 

اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال ۴ هزار کودک در فاریاب

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فاریاب در عملیات آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال ۴ هزار و ۱۶۸ کودک زیر پنج سال اظهار داشت: این تعداد کودک در شهرها و روستاهای شهرتسان فاریاب و در دو نوبت به اجرا گذاشته می‌شود.

نجفی اذعان داشت: این طرح با همکاری خانه‌های بهداشت روستایی و تیم‌های شبکه بهداشت و درمان شهری انجام می‌گیرد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار