141524
۰۲ اسفند ۱۳۹۶

۲۵ هزار کودک زیر ۵ سال در شهرستان جیرفت واکسینه می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: پنجم اسفند همزمان با آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در کل کشور، ۲۵ هزار کودک زیر ۵ سال در جیرفت واکسینه می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا مشایخی رئیس مرکز بهداشت جیرفت در جلسه شورای سلامت شهرستان جیرفت که با محوریت اجرای طرح ملی واکسیناسیون قطره فلج اطفال و برنامه سلامت نوروزی برگزار شد گفت: همزمان با سراسر کشور این طرح ملی، طی دو مرحله ؛ نوبت اول نوبت اول از ۵ تا ۸ اسفند و نوبت دوم از ۱۸ تا ۲۱ اسفند با مراجعه تیم های بهداشتی درب منازل(خانه به خانه) اجرا می شود.

وی افزود: این طرح شامل کودکان زیر ۵ سال ، متولدین یکم اسفند نود وهفت به بعد می شود که خانواده ها باید به سوالات تیم های بازدید به خوبی پاسخ دهند.

مشایخی تصریح کرد: در صورت عدم حضور خانواده ها در منزل هنگام بازدید ، باید سریعا به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی محل جهت دریافت واکسن مراجعه شود.

 

رئیس مرکز بهداشت جیرفت گفت: در این طرح تعداد ۲۵ هزار کودک زیر ۵ سال واکسینه می شوند و ۲۴۰ تیم بهداشتی کار واکسیناسیون را انجام می دهند که یک نفر از این اعضای تیم دارای کارت شناسایی است.

مشایخی همچنین به برنامه سلامت نوروزی اشاره کرد و افزود: برنامه سلامت نوروزی همه ساله از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به مدت یک ماه برگزار می شود.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت در مورد اجرای این برنامه تصریح کرد: تیم های مرکز بهداشت در قالب چهار تیم سه نفره ( دو تیم صبح و دو تیم عصر) از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می کنند که تعداد بازرسین در این برنامه ۲۳ نفر می باشد و یک نفر به صورت آنکال است.

 

مشایخی گفت: از دستگاه قضایی ، همکاران سایر ارگان ها نظیر فرمانداری ، دامپزشکی ، صنعت و معدن با بازرسین بهداشت محیط، نیروی انتظامی و اداره اماکن با بازرسین انتظار داریم همکاری بیشتری با این مرکز داشته باشند .

 

رئیس مرکز بهداشت جیرفت اظهار کرد: سامانه ۱۹۰ و تلفن ۴۳۲۱۸۵۱۲ به صورت شبانه روزی پاسخگوی شکایات مردمی در زمینه بهداشت محیط می باشد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار