141161
۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مسئول انجمن بیماران خاص بروجرد:

۱۸ کودک مبتلا به اوتیسم در بروجرد شناسایی شد

مسئول انجمن بیماران خاص بروجرد گفت: بیماری اوتیسم جزء بیماران خاص محسوب می‌شوند و تا کنون ۱۸ کودک مبتلا به اوتیسم در بروجرد شناسایی شده است.

به گزارش کودک پرس ، “فاطمه یاراحمدی” مسئول انجمن بیماران خاص بروجرد گفت: یکی از مهمترین اهداف انجمن بیماران خاص ارائه خدمات بهتر به بیماران است که شامل بیماران ام اس، دیابتی، سرطانی، دیالیزی، پیوندی، پروانه ای و اوتیسم است که جدیدا بیماران اوتیسم به جمع بیماران خاص اضافه شده اند.

وی اضافه کرد: اوتیسم یک بیماری در بین کودکان خصوصا در سنین پایین است که رفتارهای این کودکان نسبت به کودکان بیش فعال بسیار بیشتر است که نیاز به دارو درمان دارند.

یاراحمدی اظهار داشت: اوتیسم هم در بین دختران و هم پسران دیده شده که نیاز است خانواده ها با مشاهده علائم اوتیسم برای درمان اقدام کنند اما متاسفانه هزینه های درمانی و دارویی این بیماری زیاد است و برخی از خانواده ها توان مالی لازم را برای درمان ندارند.

به گفته وی اگر این بیماری در دوران کودکی درمان نشود در سنین بیشتر حادتر می شود و خطرات بیشتری را به دنبال دارد که درمان آن در صورت مشاهده بیماری بسیار ضروری است تا نتیجه بهتری دهد.

مسئول انجمن بیماران خاص بروجرد تصریح کرد: تا کنون 18 بیمار اوتیسم در بروجرد شناسایی شده اما به نظر می رسد تعداد بیماران اوتیسم بیشتر از این عدد است.

وی بیان کرد: انجمن بیماران خاص تا کنون خدماتی را به بیماران اوتیسم ارائه داده و در تامین هزینه هایی دارویی این بیماران توانسته بخشی از هزینه های دارویی را تامین کند.

یاراحمدی اظهار داشت: خیرین تا کنون اقدامات چشمگیری برای کمک به بیماران خاص انجام داده و این کمک ها علاوه بر این که اقدامی پسندیده در نزد پرودگار است می تواند بخشی از مشکلات و رنج های بیماران را کاهش دهد.

منبع: بازتاب بروجرد

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار