141155
۳۰ بهمن ۱۳۹۶

ابعاد ماجرای کودک‌آزاری احتمالی در خمینی شهر همچنان ناپیداست

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ابعاد ماجرای کودک‌آزاری احتمالی و نیز هویت و ملیت کودک‌آزار دیده در شهرستان خمینی شهر را نامعلوم عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، 13 بهمن ماه امسال کودکی خردسال در حالی که مصدوم شده بود به وسیله شهروندان خمینی شهری در این منطقه پیدا و با هماهنگی ماموران پلیس و اورژانس به بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی این شهر منتقل شد.

کبودی بدن و شکستگی پا در این کودک در هنگام انتقال به بیمارستان مشاهده شد وپای وی تحت عمل جراحی قرار گرفت.
انتشار عکس و خبرهای این ماجرا در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای به خود گرفت.
مرضیه فرشاد مدیر کل بهزیستی استان اصفهان بعدازظهر شنبه به عیادت این کودک 4 ساله در بیمارستان اشرفی خمینی شهر رفت.

وی پس از دیدار این کودک گفت: تا این لحظه هیچ‌گونه قضاوتی در خصوص علت صدمات جسمی به زهرا (کودک آسیب دیده )وجود ندارد و هویت وی مشخص نشده است.
فرشاد تصریح کرد: ازنظر ما هنوز ملیت ، قومیت ، محل، علت یا نوع اتفاق و صدمات واردشده به کودک مشخص نیست.

و بعد از ترخیص از بیمارستان و درمان کودک تحقیقات نهائی توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی و بهزیستی استان اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر شروع خواهد شد.
سرپرست بهزیستی استان اصفهان با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه موردی برای بهره‌برداری و سوء استفاده تبلیغاتی از موضوع زهرا وجود ندارد اعلام کرد: زهرا در شرایط روحی بسیار خوبی قرار دارد و تحت درمان شکستگی از ناحیه پا قرار دارد.

وی ادامه داد: بعد از بهبودی کامل بنا به دستور مراجع قضائی شهرستان این کودک در اختیار بهزیستی برای طی مراحل نهائی شناسایی کامل و مشخص شدن والدین قرار می‌گیرد.
فرشاد تأکید کرد: در صورت مشخص شدن هویت و تشخیص صلاحیت والدین کودک با هماهنگی با مراجع قضایی و در فضای امن به خانواده سپرده خواهد شد.

وی بیان کرد : در صورت احراز نشدن هویت کودک و یا صلاحیت نداشتن والدین ، طبق قانون این کودک در مراکز بهزیستی تحت مراقبت و نگهداری قرار می‌گیرد و تا با صلاحدید نظر کارشناسی و مددکاری تصمیم‌گیری نهائی شود.
فرشاد با تأکید بر اینکه امروز از نزدیک شاهد روحیه بسیار خوب و شاد زهرا بودم ادامه داد: امکان شناسایی گذشته این کودک و اینکه چه اتفاقی برای او افتاده هم اینک وجود ندارد وترجیح می‌دهیم کودک در شرایط آرام بهبود پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: مدیریت و کارکنان بیمارستان اشرفی در خصوص ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زهرا خیلی خوب عمل کردند و در بهترین شرایط او تحت درمان است .
فرشاد با تأکید بر اینکه سن وسال زهرا سنی نیست که بشود به سخنان و اظهارات او اعتماد کرد :در شرایط کنونی نمی‌توان در خصوص علت صدمات جسمی زهرا قضاوت کرد تا زمانی هویت والدین مشخص نشود نمی‌توان علت واقعی صدمات جسمی زهرا را اعلام کرد.

وی افزود: هرگونه احتمالی برای علت صدمات جسمی زهرا اعم از تصادف و علت‌های دیگر وجود دارد، تشخیص علت واقعی منوط به تحقیقات کامل کارشناسی است ،بعد از بهبود کامل کارشناسان بهزیستی برای علت‌یابی وارد عمل خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد:ازنظر ما این موضوع با سایر موارد مشابه در استان هیچ تفاوتی ندارد ، در تمام موارد و کودکان مشابه ما وظیفه مداخله ،خدمات‌رسانی راداریم.
پیش از این برخی رسانه ها به نقل از شاهدان و بر اساس شواهد ظاهری ملیت این کودک را افغانستانی عنوان کرده بودند و معتقد بودند صدمات وارده به بدن این کودک به دلیل ضرب و شتم بوده است.

شهرستان خمینی شهر با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار