141079
۳۰ بهمن ۱۳۹۶

دوره آموزشی نویسندگی خلاق بهار ۹۷ در موزه ملی قرآن برگزار می‌شود

رئیس موزه ملی قرآن کریم از برگزاری دوره‌های آموزشی با اقتباس از آيات قرآنی و با همكاری مدرسه اسلامی هنر در رشته‌های داستان‌نویسی، تذهیب، نمایشنامه‌نویسی دینی، نویسندگی خلاق، تصویرگری، زیبایی‌شناسی قرآن، شعر آئینی، داستان‌نویسی کودک، خوشنویسی و فلسفه هنر، فروردین ۹۷ در موزه ملی قرآن كريم ​خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر لهراسبی، رئیس موزه ملی قرآن کریم درباره اهمیت برگزاری این دوره‌ها بیان کرد: موزه ملی قرآن در سال‌های گذشته فعالیت‌های جنبی چشمگیری نداشته است. در راستای فعال‌سازی محتوایی و علمی مجموعه و حضور مردم در موزه، با همکاری مدرسه اسلامی هنر، این دوره‌ها را که پیش از این در این مدرسه در شهر قم اجرا شده، از فروردین‌ماه سال آینده در موزه برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: درنظر داریم موزه ملی قرآن را به پاتوق هنرمندان قرآنی تبدیل کنیم، به این دلیل، دوره‌های آموزشی بیشتر با محوریت هنر اسلامی و قرآنی طراحی شده‌اند.

رئیس موزه ملی قرآن کریم، با اشاره به زمان برگزاری این دوره‌ها، گفت: تمامی مراحل ثبت‌نام در دوره‌ها از سوی مدرسه اسلامی هنر و پایگاه این مرکز به نشانی isoa.ir انجام می‌شود و محل برگزاری کارگاه‌ها نیز در موزه ملی قرآن است. آخرین مهلت ثبت‌نام 10 فروردین‌ماه اعلام شده و از 15 فروردین ماه نیز از شنبه تا پنجشنبه هر هفته به تناوب این دوره‌ها دایر خواهند شد.

حجت‌الاسلام لهراسبی با معرفی برخی از مدرسان این دوره‌های آموزشی که بهار 97 در این موزه برگزار می‌شوند، اظهار کرد: مصطفی رحماندوست در زمینه داستان‌نویسی کودک، عبدالحی شماسی در حوزه نماشنامه‌نویسی دینی، سیداحمد بطحایی در زمینه نویسندگی خلاق، مهدی حمیدی پارسا در حوزه داستان‌نویسی با اقتباس از داستان‌های قرآن، اردشیر مختاری در حوزه تذهیب، منیژه جبارزاده در زمینه تذهیب و تشعیر، مجید شکوهی‌فر در حوزه خوشنویسی، صديقه شاهوردی در کارگاه تصویرگری با رویکرد دین و فریدالدین فرید عصر در حوزه فلسفه هنر، از جمله افرادی هستند که در این کارگاه‌های آموزشی تدریس خواهند کرد.

وی افزود: امیرقادری نیز در کارگاه دین و سینما به تحلیل و بررسی آثار شاخص سینمایی و عناصر دین در سینمای کلاسیک و روز دنیا می‌پردازد.

رئیس موزه ملی قرآن کریم، گفت: حضور 25 نفر از اساتید هنر اسلامی از کشورهایی مانند چین، آلمان، ترکیه، روسیه و هند در موزه ملی قرآن، برای حضور در دوره فلسفه نگارگری در اسلام و برگزاری کارگاه آموزشی خط کوفی زیرنظر استاد موسوی جزایری از جمله برنامه‌هایی است که در دوره جدید مدیریت موزه صورت گرفته است.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار