141075
۳۰ بهمن ۱۳۹۶

برنامه راهپیمایی بازماندگان کشتار مدرسه فلوریدا در واشنگتن

بازماندگان تیراندازی خونین چهارشنبه هفته قبل در دبیرستانی در فلوریدا برنامه یک راهپیمایی ملی به سوی واشنگتن را اعلام کرده‌اند تا در جریان آن خواستار اقدام سیاسی در کنترل سلاح شوند.

به گزارش کودک پرس به نقل از بی بی سی، گروهی از دانش آموزان دبیرستان «استونمن داگلاس» فلوریدا که روز چهارشنبه هفته گذشته صحنه تیراندازی بود، در گفتگو با شبکه های تلویزیونی آمریکا برنامه «راهپیمایی برای جان ما» را اعلام کردند.

آنها قصد دارند روز ۲۴ مارس با این شعار که قانوگذاران باید کودکان و خانواده های آنها را «در اولویت قرار دهند» به واشنگتن بروند. آنها خواهان برگزاری راهپیمایی های مشابهی به طور همزمان در سایر شهرها در همین روز هستند.
سازمان دهندگان این برنامه که دانش آموزان هستند به رسانه های آمریکایی گفته اند که مصمم هستند کشتار روز چهارشنبه را به نقطه عطفی در بحث بر سر مالکیت سلاح در آمریکا تبدیل کنند.
تیراندازی روز ۱۴ فوریه که ۱۷ دانش آموز و خدمه مدرسه در آن کشته شدند مرگبارترین حمله مسلحانه در مدرسه ای در این کشور از سال ۲۰۱۲ بود.

روز شنبه دانش آموزان مدرسه «مرجوری استونمن داگلاس» واقع در شهر پارکلند در جنوب فلوریدا در تجمعی اعتراضی علیه قانونگذاران و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شعار «خجالت خجالت» سر دادند.
ترامپ سال پیش گفت که او هرگز به حق نگهداری اسلحه تعرض نخواهد کرد.
وی روز یکشنبه در اولین اظهار نظر علنی درباره مساله مالکیت سلاح از زمان حمله فلوریدا، حزب دموکرات را مقصر شناخت که چرا وقتی کنترل کنگره را در سال های نخست ریاست جمهوری باراک اوباما در دست داشت قانونی در این زمینه وضع نکرد.

او همچنین اف بی آی را مقصر دانست. اف بی آی پیشتر اذعان کرد که در مورد خطرناک بودن نیکلاس کروز عامل حمله، به این سازمان هشدار داده شده بود اما این موضوع جدی گرفته نشده بود.
کامرون کاسکی از بازماندگان تیراندازی چهارشنبه گفت: ما جانمان را از دست می دهیم اما بزرگسالان در حال وقت تلف کردن هستند.
روز شنبه دانش آموزان و والدین آنها در تجمعی در نزدیکی پارکلند شرکت کردند که در آن به تندی از رهبران کشور انتقاد شد.

متمم دوم قانون اساسی آمریکا حق افراد در داشتن و حمل سلاح را به رسمیت می شناسد.
در این میان شبکه خبری سی ان ان، قانونگذاران ایالتی فلوریدا و رئیس جمهوری آمریکا را به شرکت در نشستی مشترک با بازماندگان حمله چهارشنبه دعوت کرده است.

عامل حمله هفته پپیش یک فرد ۱۹ ساله بود که قبلا دانش آموز همین دبیرستان بود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار