141064
۳۰ بهمن ۱۳۹۶

داراب بیشترین تعداد افراد تحت پوشش طرح اکرام ایتام را دارد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) داراب گفت: داراب با یک هزار کودک و نوجوان بی‌سرپرست، بیشترین تعداد افراد تحت پوشش طرح اکرام ایتام را در استان فارس دارد.

به گزارش کودک پرس ،محمدعلی نوربخش اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار کودک و نوجوان دارابی تحت پوشش طرح اکرام ایتام و یک هزار و 500 تن تحت پوشش طرح محسنین قرار دارند.

وی بابیان اینکه محسنین به کودکان طلاق و کسانی که پدرشان ازکارافتاده است، اطلاق می‌شود، افزود: با توجه به کمبود اعتبارات و مشکلات افراد بی‌سرپرست و محسنین، طرح اکرام ایتام و محسنین در قالب کمک‌های مردمی و حمایت‌های آن‌ها اجرا می‌شود و استقبال خوبی نیز از این طرح‌شده است.

 مدیر کمیته امداد داراب با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام در میان عموم مردم نهادینه‌شده است، اظهار کرد: حامیان کودکان بی‌سرپرست یا محسنین می‌توانند ماهیانه مبلغ 20 هزار تومان یا بیشتر به‌حساب کمیته امداد واریز کنند و این کمک‌های نقدی در حسابی که به نام فرد بی‌سرپرست است، واریز می‌شود.

 

نوربخش بابیان اینکه خدمات فرهنگی کمیته امداد در قالب 30 سرفصل به مددجویان ارائه می‌شود، افزود: سیاست کمیته بر این است که هر خدماتی باید پیوست معین به همراه بسته فرهنگی داشته باشد.

وی گفت: ارتقا فرهنگ خانواده‌های مددجو مورد تأکید کمیته است و به این منظور کلاس‌های آموزش خانواده، مهارت‌های زندگی، بررسی معضلات و آسیب‌های اجتماعی با رویکرد پیشگیری از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

 

 مدیر کمیته امداد داراب خاطرنشان کرد: برپایی مشاوره برای زوج‌های جوان و اجرای طرح فلاح از برنامه‌هایی است  که برای توانمندسازی مددجویان در ابعاد فرهنگی در نظر گرفته‌شده است.

نوربخش اضافه کرد: به‌منظور اجرای طرح فلاح، در اعیاد یا ایام عزاداری ائمه اطهار(علیهم‌السلام) فرد مددجو با حمایت مالی کمیته  در منزل خود مراسم مذهبی، مداحی، رده‌های قرآن و احکام برگزار می‌کند که این برنامه‌ها در قالب محله محور برگزار و عموم مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) داراب خاطرنشان کرد: کمک به دانش آموزان و دانشجویان، اردوهای زیارتی با حضور گروه‌های سنی مختلف از دیگر برنامه‌های رایج در جهت حمایت از مددجویان است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار