141030
۳۰ بهمن ۱۳۹۶
نویدی مهر عنوان کرد؛

تبدیل تهدید به فرصت در فضای مجازی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای کودکان و نوجوانان

حمیدرضا نویدی مهر مدیر گروه برای تبدیل تهدید به فرصت در فضای مجازی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای کودکان و نوجوانان هستیم دانشگاه بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) به لزوم تدوین برنامه‌ریزی دقیق و صحیح برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

به گزارش کودک پرس ، حمیدرضا نویدی مهر در جلسه‌ای که با موضوع تبیین فضای مجازی پاک در پردیس رضوان دانشگاه بین المللی امام رضا(علیه‌السلام) با حضور حجت الاسلام والمسلمین گلستانی؛ مدرس حوزه رسانه، مهدی گنجی؛ مسئول گروه ارتباط با صنعت دانشگاه امام رضا(علیه‌السلام) و…. برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کودک و نوجوان یکی از حوزه‌هایی است که در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی باید در این حوزه به صورت محتوایی برنامه‌ریزی شود.

وی ابراز کرد: در حال حاضر نرم افزارهایی در کشور تولید شده است که وب گردی نوجوانان در فضای مجازی را کنترل و شناسایی می‌کند. خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از این نرم افزارها فضای مجازی را که فرزندانشان به آن دسترسی دارند کنترل و مراقبت کنند و همچنین بحث تولید محتوا، از دیگر راه‌های تبدیل تهدید به فرصت در بحث فضای مجازی است.

نویدی مهر افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، دانشگاه بین المللی امام رضا(علیه‌السلام) همايش ملي فضای مجازی پاک را با هدف شناخت و ارائه راهكارهاي عملي به منظور پيشگيري از آسيب‌ها و تهديدات و استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي در رشد و تعالي جامعه برگزار می‌‌کند.

مدیر گروه ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه بین المللی امام رضا(علیه‌السلام) با بیان اینکه رسانه بخشی از جنبه‌های تربیتی تاثیرگذار در فضای فکری کودکان را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: درجه نفوذ رسانه در جوامع و تاثیرات آن به حدی است که آموزش رسانه، به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است، از این رو برنامه‌ریزی شده است در دانشگاه بین المللی امام رضا(علیه‌السلام) درسی با عنوان کودک و رسانه در دو واحد با هدف سنجش و شناسایی قابلیت¬ها تدریس شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه بین المللی امام رضا(علیه‌السلام) تنها دانشگاهی است که گرایش ادبیات کودک و نوجوان دارد و دارای این قابلیت است که با موضوع فضای مجازی به صورت علمی ورود پیدا کرده و از حضور دانشجویان و اساتید بهره مند شود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار