140947
۲۹ بهمن ۱۳۹۶

تعداد کودکان خیابانی در اردبیل افزایش یافته است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش کودکان خیابانی بودیم به طوری که ۱۹۹ کودک خیابانی در اردبیل شناسایی شده است.

به گزارش کودک پرس ، شفیع شفیعی اظهار داشت: مساله کودکان خیابانی با توجه به مشکلات و آسیب‌هایی که در جامعه ایجاد می‌کند در حال حاضر به یک دغدغه و مساله جدی تبدیل شده است و برنامه‌ریزی‌ها را با موانعی مواجه می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از شناسایی 199 کودک خیابانی در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: با شناسایی این کودکان خدمات مختلف حمایتی و مراقبتی به آنها ارائه می‌شود تا بتوان در راستای رفع بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات این قشر گام برداشت.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر متاسفانه شاهد افزایش کودکان خیابانی بودیم و در استان اردبیل نیز این موضوع را شاهد بودیم به طوری که در حالی که در سرشماری سال 85 به ازای هر 100 هزار نفر کودک 11 کودک خیابانی شناسایی شده بود اما براساس آمارهایی سال 95 به ازای هر 100 هزار کودک، 16 کودک خیابانی بوده است.

 

شفیعی افزایش کودکان خیابانی را یک آسیب جدی برشمرد و تصریح کرد: در کنار آسیب‌های اجتماعی که در جامعه ناشی از کودکان کار توسعه و گسترش می‌یابد، این کودکان نیز در معرض آسیب‌های مختلفی قرار دارند که باید با شناسایی ریشه‌های این امر در کاهش کودکان خیابانی اقدام کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به علل افزایش کودکان خیابانی گفت: نبود نظام جامع تامین اجتماعی، بیکاری، فقر، افزایش مهاجرت و به تبع آن افزایش شهرنشینی و حاشیه‌نشینی، اعتیاد والدین، خشونت خانوادگی، کاهش مسئولیت‌پذیری خانواده‌ها و برخی اهداف سودجویانه سبب شده است تا ما شاهد پدیده کودکان خیابانی باشیم.

 

وی افزایش توانمندسازی و ارتقای کیفی زندگی حاشینه‌نشینان توسط سازمان‌های مردم‌نهاد، توسعه حمایت‌های اجتماعی، افزایش آموزش های مهارت‌های اجتماعی در مدارس، ارائه آموزش‌های کاهش خشونت خانوادگی و افزایش امکانات آموزشی در مناطق محروم و حاشیه شهرها را از راهکارهای کاهش و پیشگیری از معضل کودکان خیابانی عنوان کرد.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار