140876
۲۹ بهمن ۱۳۹۶

ماجرای آسمانی شدن سید علیرضای ۶ ساله در بیمارستان

سید علیرضا کودک ۶ ساله‌ای که به دلیل سرطان خون و عفونت ناشی از تزریق مواد شیمی‌درمانی در بیمارستان بستری بود، آسمانی شد.

به گزارش کودک پرس ، سید علیرضا، کودک 6 ساله‌ای بود که از 2 سال پیش با سرطان خون دست‌و پنجه نرم‌ می‌کرد. تزریق سرم شیمی درمانی آن در یک بیمارستان دولتی با بی‌دقتی همراه و سرمی که باید وارد رگ می‌شد به دلایلی که در دست بررسی است به زیر پوست دست این کودک رفت و باعث آسیب جدی به بافت‌های دست سید علیرضا شد.

این آسیب ابتدا بسیار کوچک و در حد یک ناخن دست بود، اما بدن سید علیرضا به دلیل سرطان توانایی مقابله با آن را نداشت، همین مسئله باعث شد به تدریج عفونت بیشتر شود و تمام دست این کودک را فرا بگیرد.

عفونتی که بیش از 80 روز سید علیرضا را روی تخت بیمارستان گرفتار و پدر و مادرش را به شدت آزرده کرده بود.

 

رنج سرطان از یک سو و عفونت ناشی از تزریق اشتباهی بر روی دستش از سوی دیگر، رمقی برای زندگی کردنش نگذاشته بود. تنها نیروی او روی تخت بیمارستان صدا کردن مادرش و ناله‌های ناشی از درد بود. سیدعلیرضا سرانجام بعد از این رنج و درد شب گذشته به دیار حق رفت و برای همیشه به آسمان پرگشود.

اکنون پدر و مادر سید علیرضا در سوگ فرزند 6 ساله خود هستند و آرزو دارند چنین داغی بر دل هیچ کس نباشد. آرزو دارند علیرضا‌های دیگری قربانی چنین خطاهایی در بیمارستان‌ها نشوند و برای همین موضوع از شکایت خود از تیم درمانی خاطی گذشت نخواهند کرد.

 

علیرضا عسگری، مدیرکل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت هفته گذشته اظهار داشت: بررسی پرونده این کودک هنوز از دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت رسمی به ما اعلام نشده و ما از این دانشگاه درخواست کرده‌ایم که تحلیل ریشه‌ای این قضیه را برای وزارت بهداشت ارسال کنند.

 

وی گفت: قصور بر اساس شکایت در سازمان نظام پزشکی دنبال می‌شود و اعلام نظر رسمی بر اساس ایجاد شکایت در سازمان نظام پزشکی است و نمی‌توان واژه قصور را در حال حاضر به کار ببریم؛ چراکه این مسئله اثبات نشده است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار