140854
۲۹ بهمن ۱۳۹۶
رئیس آموزش و پرورش سامان:

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از طریق ساز و کارهای علمی انجام گیرد/ از سلیقه‌گرایی خودداری شود

رئیس آموزش و پرورش سامان با بیان اینکه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باید از طریق ساز و کارهای علمی انجام شود و از سلیقه‌گرایی خودداری شود، ابراز کرد: سن نوجوانی سن خطرپذیری انواع مختلف آسیب‌ها می‌باشد و عواملی که در جذب نوجوان و جوان به این گونه آسیب‌ها را باعث می‌شود باید مورد بررسی و شناسایی قرار داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد دهقانی با بیان اینکه اعتیاد یکی از آسیب های فراگیر درهمه جوامع بشری می باشد که تقریبا همه کشورها را با مشکل مواجه کرده است، اظهار داشت:  باید در جامعه  آسیب شناسی در ارتباط با راهکارهای مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.

دهقانی با اشاره بر اینکه مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد باید از طریق ساز و کارهای علمی انجام شود و از سلیقه گرایی خودداری شود، اذعان داشت: استفاده از مشارکت ها و همکاری مردم را بسیار راهگشا دانست و بالا بردن سطح آگاهی مردم را برای مصون ماندن از پیامدهای منفی مصرف مواد مخدر مورد توجه قرار داد.

وی بیان داشت: سن نوجوانی سن خطر پذیری انواع مختلف آسیب ها می باشد وعواملی که در جذب نوجوان و جوان به این گونه آسیب ها را باعث می شود باید مورد بررسی و شناسایی قرار داد که شاید دوستان و همسالان، فضای مجازی و خانواده ها در این ارتباط موثر ترین عوامل محسوب شوند.

دهقانی با بیان اینکه آموزش خانواده‌ها و هوشیاری و دادن اطلاعات به آنها باید در دستور کار همه نهادهای مرتبط قرار گیرد، عنوان کرد: از دوران دبستان و حتی قبل از آن باید ذهن آنها را با معضلات، مشکلات و خطرات این آسیب ها آشنا ساخت.

وی گفت:کشور ما مورد انواع مختلف آسیب ها و ضد ارزش ها قرار گرفته که تلاش کرده اند نوجوانان و جوانان ما را به بیراهه بکشند.

دهقانی بر لزوم همکاری میان نهادهای مختلف شورای اجتماعی کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش را مورد توجه و تاکید قرار داد و تصریح کرد: در این طرح سه جانبه آموزشهایی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها و برپایی نمایشگاههای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی با همکاری ناجا در بسیاری از مدارس سامان و روستاهای این شهرستان برپا و اجرا شده و با برگزاری همایش ها، کارگاه ها و جلسات ویژه دانش آموزان و همکاران و اولیا در مدارس و تهیه و توزیع نصب تراکت بروشور در مدرسه و دعوت از کارشناسان در حوزه سلامت و آسیب های اجتماعی این طرح اجرایی شد.

محمد دهقانی بیان داشت: یکی از اهداف این همایش ها آموزش مهارت هایی مانند جرات ورزی، شناخت ویژگی های فردی واستعدادها و توانایی‌های خود و گرایش به برنامه های سالم در کاهش آسیب ها و علل گرایش نوجوانان به اعتیاد و مسائلی از این دست بود که همراه با مهارتهایی مانند نه گفتن و آموزش آن به نوجوان در این طرح اجرا شد.

کمیته ای باحضورجناب سرهنگ ریاحی، ریاست محترم مبارزه با مواد مخدر استان و کارشناسان، پیرامون پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با محوریت طرح سه جانبه در اداره آموزش و پرورش سامان تشکیل شد.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار