140833
۲۹ بهمن ۱۳۹۶
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور عنوان کرد؛

نگاه تجاری را از نگاه فرهنگی و هنری در عرصه طراحی لباس کودک و نوجوان جدا کنیم

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور عنوان کرد که مسئله تجاری در عرصه لباس کودک و نوجوان را باید از مسئله رفتار فرهنگی و هنری جدا کرد. و اینکه نتوان با نگاهی فرهنگی و هنری به مسائل تجاری رسید تصوری اشتباه است.

به گزارش کودک پرس ، حمید قبادی- دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور- در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پارچه و لباس کودک و نوجوان، ضمن تقدیر از هنرمندان و برگزارگنندگان این رویداد بیان کرد: شاید تصور این باشد که چون ما یک دستگاه دولتی هستیم پس از عهده انجام هر کار بر می‌آییم اما واقعیت آن است که با پول و امکانات دولتی نمی توان تمام شرایط را برای رقم زدن رویدادی فراهم کرد و اراده، پشتوانه اصلی جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان بود.

او ادامه داد: شاید تا پیش از این گام‌های بسیاری برای حوزه کودک و نوجوان در عرصه مد و لباس برداشته شده بود اما نتیجه عملیاتی چندانی نداشت و البته شاید بازار هم اجازه تبدیل فکر هنرمندان به محصول را نمی داد.

 

قبادی در ادامه با اشاره به اینکه لازم است فکر و اندیشه هنرمندان مطابق با نیاز جامعه باشد، افزود: هنرمندان عرصه مد و لباس باید به فکر و اندیشه خود اصرار کنند و معتقدیم تحولات حوزه مد و لباس باید از مسیر صاحبان فکر و اندیشه رقم خورد. من به عنوان مسئول حوزه مد و لباس کشور، تقاضای کار بازاری ندارم؛ شما طراحان لباس در خلاقیت، فکر و اندیشه خود اصرار کنید اما بازار و نگاه تجاری را از دست ندهید.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: باید رفتار فرهنگی و هنری را از نگاه تجاری درعرصه لباس کودک و نوجوان تفکیک کرد و این تصوری اشتباه است که اگر نگاه فرهنگی و هنری به مقوله مد و لباس داشته باشند بازار را از دست خواهند داد. ما با ایرانی کردن لباس‌هایمان، حس هویت و باور ملی را ارتقا می‌دهیم و در خلق ایستادگی، قدرت و تمام خوبی‌ها، نقش جدی در میان کودکانمان ایفا می‌کنیم.

 

آثار برگزیده به تولید انبوه می‌رسند

دبیر نخستین جشنواره ملی پارچه و لباس کودک و نوجوان نیز در آئین اختتامیه این جشنواره که روز جمعه ۲۷ بهمن ماه برگزار شد، بیان کرد: آثار برگزیده جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان به تولید انبوه می‌رسند.

مینو پدرام درباره آثار رسیده به این دوره از جشنوره توضیح داد: در مجموع ۳۹۰ اثر از زمان انتشار به دبیرخانه ارسال شد، ۳۳۰ اثر در بخش لباس و ۶۰ اثر در بخش طراحی پارچه به دست ما رسید که در مرحله دوم داوری، ۲۵۸ اثر شامل ۲۰۰ لباس و ۵۵ طرح پارچه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰۰ لباس و ۵۵ طرح پارچه به جشنواره راه یافتند.

او افزود: یکی از دستاوردهای مهم و چشمگیر این رویداد، برپایی نشست‌های علمی و تخصصی در حاشیه جشنواره از اتفاقات مهمی بود که امیدواریم در تمام ایام سال ادامه داشته باشد.

 

دبیر نخستین جشنواره ملی پارچه و لباس کودک و نوجوان با اشاره به بخش مسابقه زنده طراحی با عنوان “از ایده تا اجرا” بیان کرد: مسابقه طی سه روز برگزار و با وجود مشاورانی از برندهای لباس کودک و نوجوان آثاری درخور خلق شد و قرار است آثار برگزیده جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان به تولید انبوه برسند.

 

عشق را از دریچه لباس کودک و نوجوان به نسل های بعدی منتقل کنیم

مینا هاشمی – مجری گروه کودک و نوجوان شبکه اول سیما در سال‌های گذشته- نیز گفت: باید عشق و تمام احساسات خوب را از مسیر طراحی خلاقانه برای لباس کودکان و نوجوانانمان به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

او ادامه داد: درود بر تمام ذهن‌های بیدار و خلاق و بسیار خوشحالم در آئین اختتامیه رویدادی حضور دارم که که خلاء آن را از سال‌ها پیش احساس کرده بودم.همواره در سال‌های گذشته به موضوع رنگ، طرح و اقلیم در امر طراحی لباس برای فرزندانمان توجه نکردیم و امروز این مهم مورد توجه مسئولان و هنرمندان قرار گرفت.

 

هاشمی با اشاره به اینکه باید عشق و تمام احساسات خوب را از مسیر طراحی خلاقانه برای لباس کودکان و نوجوانانمان به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، افزود: شما طراحان لباس زمانی که اِتُد می‌زنید برای آن کودکی که لباس شما را بر تن خواهد کرد آرزوی عشق و خوشحالی کنید، به شهرت فکر نکنید و یقین داشته باشید این عشق رمز موفقیت شما در ادامه راه خواهد بود.

 

چه کسانی برگزیده این جشنواره شدند

هیات داوران در بررسی آثار، هیچ یک از طرح‌های گروه سنی نوجوان را شایسته دریافت جایزه ندانستند.

در بخش طراحی پارچه نیز الهه آقارضایی(اول)، یاسمن ولاشجردی(دوم)، شبنم جوانمردی(سوم)، در بخش طراحی لباس کودک، آرزو ضرغامی (اول)، عاطفه غفاریان(دوم)، فرنوش احمدی(سوم) شدند. نرگس محسن درویش و سمیه شاهرخی نیز در این بخش شایسته تقدیر قرار گرفتند.

همچنین سکینه باقری انتخاب ویژه داوران شناخته شد. در بخش مسابقه زنده نیز به ترتیب گروه‌های ترانه، گل نرگس و فاطر انتخاب شدند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار