140762
۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مسعود ترابی خبر داد:

«هجده» ماجرای نوجوانی زیرتیغ است/ تلاش خانواده برای رضایت گرفتن

کارگردان «هجده» با اشاره به اینکه این نمایش تلاش خانواده یک نوجوان قاتل برای رضایت گرفتن را به تصویر می‌کشد، ابراز امیدواری کرد این اثر بتواند تاثیرات مثبتی در خانواده‌های درگیر بگذارد.

به گزارش کودک پرس ، مسعود ترابی کارگردان نمایش «هجده» که در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه است در این باره گفت: این اثر نمایشی اجرای خود را از ۱۱ بهمن ماه آغاز کرده است و با وجودی که اجرای ما همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر بود اما استقبال از نمایش رضایت بخش بوده و در این چند روز همه ظرفیت سالن پر شده است. همچنین بازخوردهای خوبی نیز از جانب تماشاگران دریافت کرده ایم و بیشتر مخاطبان ما نیز از طریق تبلیغات شفاهی به دیدن نمایش جذب شده اند که جای خوشحالی دارد.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «هجده» داستان نوجوانی است که در سن ۱۶ سالگی در درگیری کودکانه ای که با یکی از همکلاسی هایش پیدا می کند او را به قتل می رساند. حالا ۲ سال از این ماجرا گذشته و تنها ۲ روز به تولد هجده سالگی این نوجوان باقی مانده و خانواده اش در تلاش هستند هر طور شده پول دیه او را جور کنند. البته در داستانی که روایت می شود نوجوان را نمی بینیم و کل داستان در خانواده فقیر این نوجوان اتفاق می افتد که هر تلاشی می کنند تا بتوانند رضایت بگیرند. افراد این خانواده دست به هر کاری برای رضایت گرفتن و پرداخت دیه می زنند و در این راه وارد منجلابی می شوند که نابودی شان را رقم می زند در حالی که اگر خانواده مقتول زودتر رضایت می دادند چنین اتفاقاتی رقم نمی خورد.

 

ترابی بیان کرد: اتفاقات بسیاری از این دست در جامعه رخ می دهد اما داستان این نمایش براساس واقعیت نیست ولی من تمام تلاشم را کردم که نمایشی رئالیستی و یک زندگی واقعی را به تصویر بکشم. در این نمایش در ۲ صحنه خانواده مقتول و وضعیت نامناسبی که دارند به نمایش گذاشته می شود و مخاطبان پای درددل مادر آن نوجوان کشته شده نیز می نشینند.

این کارگردان در پایان درباره تاثیری که این نمایش در مخاطبان می گذارد، گفت: اتفاقی که برای ما بسیار خوشایند بود این است که در شب دوم اجرا ۲ مددکار اجتماعی به دیدن نمایش نشستند و برهمین اساس قرار است در شب های آخر اجرا مراسم گلریزانی برای نجات جوان های زیرتیغ برگزار شود. با چند موسسه خیریه نیز وارد مذاکره شده ایم و هنرمندان و ورزشکاران زیادی نیز از این طرح استقبال کرده اند. امیدوارم این نمایش بتواند تاثیرات مثبتی در مخاطبان بگذارد و خانواده های درگیر چنین ماجراهایی را ترغیب به بخشش و رضایت دادن کند.

 

آتش تقی پور، علیرضا حنیفی، مهری آل اقا، نیلوفر جوادپور، سعید سالمی، هدی آهنگر، شیما اسدی، حسین میلانی، علی پیله ور، مونا رضایی، میثم محب الهی، سید امیرحسینی، ژیار محمد زاده بازیگران نمایش «هجده» هستند که تا دوم اسفند ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است.

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار