140724
۲۸ بهمن ۱۳۹۶

یونیسف: ۳ میلیون کودک از آغاز جنگ در یمن متولد شده‌اند

بر اساس گزارش یونیسف، از آغاز جنگ در مارس ۲۰۱۵ در یمن بیش از ۳ میلیون کودک در این کشور کوچک متولد شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، گزارش داد از آغاز جنگ یمن در مارس ۲۰۱۵ بیش از ۳ میلیون کودک در این کشور کوچک متولد شده اند.

در این گزارش یونیسف با عنوان «متولدین جنگ» علاوه بر آمار نوزادانی که در بحبوحه جنگ متولد شده‌اند، به جزئیاتی در خصوص جابجایی، بیماری، فقر، سوء تغذیه ناشی از قحطی جنگ، بی بهره بودن از خدمات اولیه همچون آب، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش و پرورش پرداخته شده است.

«مریتسل رلانو»، نماینده یونیسف در یمن در توضیح این گزارش گفت: نسل کودکان یمن در حالی که فقط خشونت را می‌شناسند در حال رشد است. آن‌ها با عواقب ویرانگری که هیچ دخالتی در آن نداشته‌اند، مواجه هستند.

 

او ادامه داد: سوء تغذیه و بیماری شایع‌ترین خطری است که آن‌ها را تهدید می‌کند. آن‌هایی که زنده مانده‌اند تا پایان عمر از زخم‌های فیزیکی و روحی رنج خواهند برد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۵ هزار کودک یمنی از آغاز جنگ کشته یا زخمی شده‌اند. بیش از ۱۱ میلیون کودک نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و نزدیک به ۱۸ میلیون کودک از سوءتغذیه رنج می‌برند.

یونیسف در گزارش اخیر خود اعلام کرد از آغاز جنگ در یمن از مارس ۲۰۱۵ تاکنون نزدیک به ۲ میلیون کودک از تحصیل محروم بوده‌اند و نیم میلیون ترک تحصیل کرده‌اند.

 

یونیسف در گزارش خود اعلام کرد بیش از ۳۱۲ میلیون دلار برای پاسخ به نیاز‌های فوری و ضروری کودکان یمن نیاز است.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار