140381
۲۶ بهمن ۱۳۹۶
با حضور مسئولان کشوری و لشکری؛

برگزاری کنگره شهید شاخص دانش‌آموزی کشور در یزد+ تصاویر

مراسم کنگره شهید شاخص دانش‌آموزی که به نام دوالفقار اسوه‌ای معرفی شده است در پردیس دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين مراسم که در پردیس دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، شهيد ذوالفقاري را شهيدي بزرگ و والا مقام دانست که با سن کم آموزگار حريت و آزادگي و رادمردي، شجاعت، ايمان، شهادت طلبي و جهاد در راه خدا شد.

سردار سلامي افزود: شهيد ذوالفقاري اسوه اي از هويت و شخصيت يک نوجوان مسلمان بود که امثال او راز و رمز پيروزي اين انقلاب الهي اند.

وي با اشاره به روند پيروزي انقلاب اسلامي و حوادث بعد از تاکنون افزود دردنياي نابرابري مطلق در اين 4 دهه توانسته ايم با امپراتوريهاي بزرگ دست و پنجه نرم کنيم و بر انان چيره شويم.
سردار سلامي اسلام ,قران و ولايت را رمز اصلي غلبه ما برر نابرابري سلاح دشمنان بزرگ دانست و افزود همه اين پيشرفت ها، موفقيت ها /دستاوردها و قدرتي که بدست اورده ايم از اثار پر برکت تدابير رهبر معظم انقلاب و برخاسته از ذهن خلاق و توانمند و مبتکر جوانان اين مرز و بوم است.

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اشاره کرد در شرايط کنوني دشمن اعتماد و اميد ملت را هدف قرار داده و ميخواهد نشان دهد انقلاب اسلامي دستاوردي نداشته و لي ملت بزرگ ايران اسلامي خود شاهد دستاورد هاي شگرف ان هستند.
سردار سلامي افزود: اکنون ما در جنگ اقتصادي و فرهنگي به سر ميبريم بايد با الگوي جنگي با مشکلاتت برخورد کنيم و بدانيم که ما بسيار بزرگ تر از مشکلاتمان هستيم.

وي تصريح کرد بايد همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکيد دارند فرمول اقتصاد مقاومتي را در دستور کارقرار دهيم، به آن دل دهيم و عمل کنيم و براي حل مشکلات اقتصادي از ملت کمک بگيريم.

وی گفت: ما مشکلاتي سخت تر از اين را در شرايطي سخت تر هم پشت سر گذاشته ايم.
معاون وزير اموزش و پرورش هم در اين مراسم يزد را طلايه دار ايثار و شهادت و عرصه هاي علمي در کشور دانست و تصريح کرد اصلي ترين نياز امروز جامعه ما اينست که پيوند خود را با ارمانها و ارزشهاي والاي شهدا حفظ و مستحکم تر کنيم.
کاظمي افزود امروز بايد همه تلاشمان اين باشد که فرهنگ ايثار و شهادت را به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کنيم.
وي نقش ولايت و رهبري وحدت و يکپارچگي و فرهنگ اسلامي و هويت ديني و انقلابي را اصلي ترين ارکان پيروزي انقلاب اسلامي و حيات آن دانست و گفت: دشمن تلاش ميکند اين ارکان مهم را که در همه پيروزي ها و موفقيت هاي ما نقش مهمي داشته است را مورد هجمه قرار دهد.

معاون فرهنگي و پرورشي وزير اموزش و پرورش تصريح کرد براي مقابله با اين هجمه دشمن توسعه فرهنگ نماز، قرآن، عترت و ايثار و شهادت را در اولويت کار وزارت آموزش و پرورش گذاشته ايم و برنامه هاي وسيعي براي تحقق ان در پيش داريم تا با اجراي ان اميد دشمنان را هم چنام نا اميد کنيم.
در اين مراسم از پدر شهيدان ذوالفقاري تجليل و قدر داني شد.

اجراي سرود و نمايش در موضوع ايثار و شهادت و برپايي نمايشگاه فعاليت هاي فرهنگي از ديگر بخش هاي اين مراسم بود.
شهيد ذوالفقاري در سال 1348 در ميبد متولد شد و در سال 1360 به درجه رفيع شهادت نايل امد.
شهيد ذوالفقاري امسال به عنوان شهيد شاخص دانش اموزي کشور معرفي شده است.
دانش آموز محمد حسين ذوالفقاري با 12 سال سن از میبد کوچک ترين رزمنده دفاع مقدس بود که جانش را تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار