140320
۲۶ بهمن ۱۳۹۶

پسر نوجوان به پرداخت ديه و مجازات حبس محكوم شد

پسر ۱۵ ساله كه در جريان دعوا بر سر دوستی با يك دختر مرتكب قتل شده بود به حبس و پرداخت ديه محكوم شد.

به گزارش کودک پرس ، سوم آبان‌ماه سال 95، مأموران پليس ورامين از قتل پسر نوجواني در جريان درگيري با دوستش باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به فرامرز17‌ساله‌ بود كه بر اثر ضربه چاقو به گردنش كشته شده بود. با انتقال جسد به پزشكي قانوني، مأموران در تحقيقات دريافتند عامل قتل پسري 15‌ساله به نام ساسان است كه بعد از ارتكاب جرم از محل گريخته است. به اين ترتيب ساسان چند روز بعد از حادثه شناسايي و دستگير شد.

 

او در بازجويي‌ها با اقرار به جرمش در شرح ماجرا گفت: «مدتي قبل از حادثه با دختري در فضاي مجازي آشنا شده بودم و به همين دليل چند بار براي او پيام فرستادم. اين موضوع باعث ناراحتي فرامرز شده بود. مدتي گذشت و فكر مي‌كردم فرامرز اين موضوع را فراموش كرده تا اينكه بار ديگر پيام انتقادي او را ديدم به همين خاطر با هم قرار گذاشتيم تا در اين مورد صحبت كنيم.‌»

متهم در خصوص قتل گفت: «روز قرار از يكي از دوستانم به نام فرزين خواستم براي رفتن سر قرار همراهم باشد. او قبول كرد و مرا با موتور به محل رساند. وقتي از موتور پياده شدم فرامرز وقتي مرا ديد با يكي از دوستانش كه تا به حال او را نديده بودم به من حمله كرد. ترسيدم و براي دفاع از خودم چاقويي كه همراه داشتم را بيرون آوردم كه ناخواسته به گردن مقتول خورد.

وقتي فرامرز را خونين روي زمين ديدم از ترس سوار موتور فرزين شدم و همراه او از آنجا گريختيم.‌» با اين توضيحات فرزين 25‌ساله بازداشت شد و بعد از بازجويي از او، ساسان به اتهام قتل عمد و شركت در نزاع دسته جمعي به خاطر آنكه زير 18‌سال داشت روانه كانون شد و فرزين نيز به اتهام شركت در نزاع دسته جمعي روانه زندان شد. پرونده بعد از صدور كيفرخواست به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و در اولين جلسه محاكمه به رياست قاضي عبداللهي پدر مقتول كه به اتهام خريد و فروش مواد مخدر در زندان بود به دادگاه اعزام شد و براي متهم درخواست قصاص كرد.

 

سپس ساسان در جايگاه ايستاد و بعد از شرح ماجرا در آخرين دفاعش گفت: «همه اختلاف من و مقتول به خاطر پيام در فضاي مجازي بود. روز حادثه هم قرار گذاشته بوديم تا با هم صحبت كنيم، اما مقتول و دوستش وقتي مرا ديدند به من حمله كردند به همين دليل چاره‌اي جزء دفاع نداشتم. باور كنيد اصلاً قصد درگيري و قتل نداشتم حالا هم از اولياي‌دم و هيئت قضايي تقاضاي بخشش دارم.‌»

در ادامه رياست دادگاه از فرزين كه با قرار وثيقه آزاد بود خواست در جايگاه حاضر شود. او كه پنج فقره سابقه در پرونده‌اش داشت، گفت: «ساسان از بچه‌هاي محل بود. او قبل از حادثه با من تماس گرفت و ماجرا را تعريف كرد. ساسان خواست همراهش باشم اما قبول نكردم. او دوباره تماس گرفت و به خاطر اصرارهايش قرار شد آن روز همراهش بروم.‌» متهم در ادامه گفت: «آن روز وقتي ساسان را با موتور به محل قرار رساندم او از موتور پياده شد و من منتظرش ايستادم. از دور ديدم مقتول و دوستش به ساسان حمله كردند و ساسان هم براي دفاع از خودش چاقويي كه همراه داشت را به سمت مقتول پرتاب كرد و چاقو به گردن او خورد. همان لحظه يك خودروي پليس در حال عبور بود كه بلافاصله ساسان را سوار كردم و فرار كرديم. باور كنيد من در درگيري آنها نقشي نداشتم.‌»

در پايان هيئت قضايي ساسان را با توجه به اعلام گزارش پزشكي قانوني كه اعلام كرده بود او هنگام ارتكاب جرم ماهيت آن را درك نمي‌كرده است را طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامي از قصاص معاف و به پرداخت ديه و پنج سال نگهداري در كانون محكوم كرد. همچنين فرزين نيز به چهار سال حبس محكوم شد.

اين حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد و از سوي قضات شعبه 19‌ديوان تأييد شد.

 

 

منبع: روزنامه جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار