140234
۲۵ بهمن ۱۳۹۶

بازگشت دوباره کتاب پس از چهل سال به کتابخانه طبس

مسئول مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان طبس گفت: ۲ کتاب که پیش از وقوع زمین‌لرزه‌ مخرب سال ۱۳۵۷ طبس، از کتابخانه‌ کودک این شهر امانت گرفته شده بود اکنون پس از گذشت حدود ۴۰ سال صحیح و سالم دوباره به کتابخانه برگردانده شد.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا عطاری امانت‌گیرنده‌ این کتاب‌ها که پس از زلزله به مشهد و اصفهان مهاجرت کرده بود از بازسازی کتابخانه اطلاع نداشت و پس از آگاهی از فعالیت مجدد این کتابخانه، کتاب‌ها را بازگرداند و طی مراسمی برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از خاطرات 40 سال پیش خود در این کانون و همچنین سرگذشت این کتاب‌ها سخن گفت.

وی اظهار داشت: متولد 1341 هستم و در سن 16 سالگی کتاب‌ها را امانت گرفته و یک هفته بعد زلزله‌ای طبس را با خاک یکسان کرد و به همراه خانواده‌ام مهاجرت کردم.

عطاری که اکنون پدری 55 ساله است می‌گوید: جزو خوانندگان ثابت کتابخانه کودک طبس بودم و امروز که این مرکز را پویا و فعال می‌بینم ذوق زده شده و از این بابت خیلی خوشحال هستم.

 

مسئول مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان طبس گفت: در بررسی انجام شده روی این کتاب‌ها با نام‌های “مادر پیامبر” و “عبادتی بهتر از تفکر نیست” که هر دو با مضمون دینی و مذهبی است مشخص شد که قدیمی و مربوط به کتابخانه‌ کودک پیش از زلزله‌ طبس است.

ریحانه مجردی بیان کرد: مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان طبس که سال 1350 تأسیس شده و جزو قدیمی‌ترین مراکز کانون کشور محسوب می‌شود در جریان زمین‌لرزه‌ 1357 به کلی از بین رفت و 850 نفر از اعضای این مرکز جان خود را از دست دادند و بسیاری از کتب نیز زیر آوار مدفون شد و از بین رفت.

 

وی افزود: این مرکز در سال 1360 بازسازی و مجدداً راه‌اندازی شد و اکنون با برخورداری از فضایی وسیع و امکانات و تجهیزات متنوع همچون کارگاه‌های انیمیشن‌سازی، نجوم، سفال‌گری، ادبی، نقاشی و 20 هزار جلد کتاب، پذیرای یک هزار و 588 نفر عضو کودک و نوجوان است.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار