140154
۲۵ بهمن ۱۳۹۶
فروردین سال آینده؛

نمایشگاه تخصصی شمیم ایمان برپا می‌شود

رییس اداره آموزش کودک و نوجوان مرکز آموزش‌های کاربردی از برگزاری نمایشگاه شمیم ایمان به عنوان اولین نمایشگاه تخصصی تربیت کودک و نوجوان در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام حسین حقیقت رئیس اداره آموزش کودک و نوجوان مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان با عنوان نمایشگاه شمیم ایمان با هدف تعمیق باورهای دینی در نسل کودک و نوجوان خبرداد.

حجت الاسلام حقیقت تعمیق باورهای دینی در کودکان را ضروری دانست و عنوان داشت: نمایشگاه شمیم ایمان به عنوان اولین نمایشگاه تخصصی تربیت کودک و نوجوان است که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ویژه مبلغان، گروه های تبلیغی، مؤسسات و مراکز فرهنگی برگزار می شود.

وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در تعمیق باورهای دینی در نسل کودک و نوجوان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یکی از پیشگامان عرصه ی انتقال مفاهیم دینی به کودک و نوجوانان به شمار می آید. این دغدغه یکی از دغدغه های مهم خانواده ها نیز می باشد و دفتر تبلیغات اسلامی تصمیم گرفته با شناسایی کلیه ی افراد و گروه هایی که در این زمینه فعالیت تخصصی دارند، برای نخستین بار نمایشگاه تخصصی تربیت کودک و نوجوان را برگزار کند، که ضمن شناسایی این افراد و گروه ها، آن ها را به سایر مؤسسات و ارگان ها معرفی کند.

 

رئیس اداره آموزش کودک و نوجوان مرکز آموزش های کاربردی داده های به دست آمده در این نمایشگاه تخصصی را مهم خواند و افزود: با جمع آوری و تحلیل داده های این نمایشگاه، دفتر تبلیغات اسلامی در سال های آتی فعالیت های دقیق تری را در این عرصه خواهد داشت. لذا یکی از اهداف مهم این نمایشگاه شناسایی و معرفی مؤسسات و گروه های تبلیغی و مبلغان فعال کودک و نوجوان است.

حجت الاسلام حقیقت شناسایی ایده های خلاق در حوزه کودک و نوجوان را هدف مهم دیگر این نمایشگاه تخصصی دانست و اظهار داشت: در این نمایشگاه ما ایده های خلاق را مورد حمایت قرار می دهیم و برای به ثمر رسیدن و هدایت فکری این ایده ها برنامه های ویژه ای در نظر داریم. هدف دیگری که از برگزاری این نمایشگاه تخصصی دنبال می کنیم ترغیب و تشویق مبلغان جوان به تبلیغ های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان است. بستر سازی برای هم افزایی و رقابت سالم نیز هدف دیگریست که دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری این نمایشگاه تخصصی دنبال می کند.

 

وی با اشاره به نیاز جامعه به محتوای عمیق و درست برای آموزش به کودکان و نوجوانان گفت: تعمیق، بهبود و تقویت محتوای دینی در تبلیغ کودک و نوجوان یکی از اهداف و چشم اندازهای مهم در برگزاری این نمایشگاه تخصصی است. همچنین در این نمایشگاه جایگاه و عملکرد روحانیت در تعمیق باورهای دینی و اثرگذاری بر مخاطبین کودک و نوجوان مورد واکاوی و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره آموزش کودک و نوجوان مرکز آموزش های کاربردی با اشاره به جامعه هدف این نمایشگاه گفت: جامعه هدف ما در این نمایشگاه تخصصی، موسسات فرهنگی-هنری، موسسات قرآنی، گروه های تبلیغی، مبلغان فعال در عرصه تبلیغ کودک و نوجوان چه به صورت فردی و چه گروهی و تشکیلاتی اعم از حوزوی و غیر حوزوی می باشد.

 

حجت الاسلام حقیقت ادامه داد: زمینه های فعالیت ما در این نمایشگاه آموزش و پژوهش مرتبط با تبلیغ دین برای کودک و نوجوان؛ تبلیغ چهره به چهره، اجرای برنامه و اردوهای دانش آموزی؛ تولید محصولات مکتوب، رسانه ای و مجازی در عرصه تبلیغ دینی؛ ایده پردازی در تقویت باورهای دینی در مخاطبین است؛ لذا محورهای فعالیت ما شامل: آموزش، پژوهش، تبلیغ، تولید و ایده می باشد.

وی در ادامه به برنامه های نمایشگاه پرداخت و گفت: علاوه بر برگزاری نمایشگاه، نشست های تخصصی را خواهیم داشت و در موضوعات گوناگونی از قبیل میزان تأثیر نظام روحانیت در تعمیق باورهای دینی، نقش ادبیات کودک در تعمیق باورها، نقش بازی و اسباب بازی در تعمیق باورها، نقش اردو در تعمیق باورها، تأثیر کتب درسی در تعمیق و… با استفاده از اساتید توانمند و متخصص در این زمینه برنامه هایی را اجرا خواهیم کرد. همچنین در کنار نمایشگاه ، سعی می کنیم تمام محصولاتی که در ارزیابی اولیه ما حائز امتیاز لازم شده اند معرفی کنیم و در کنار غرفه های نمایشگاه، غرفه ی فروش این محصولات را هم داشته باشند. همچنین اجرای برنامه (وُرک شاپ) خواهیم داشت و از افراد و گروه های توانمند دراین زمینه دعوت به عمل خواهد آمد تا برنامه های خود را اجرا کنند.

 

رئیس اداره آموزش کودک و نوجوان مرکز آموزش های کاربردی به مراکز همکار در برگزاری این نمایشگاه تخصصی اشاره کرد و عنوان داشت: مرکزمدیریت حوزه علمیه، آستانه مقدسه حضرت معصومه (سلام الله علیها)، جامعه المصطفی العالمیه، مرکز خدمات حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، جامعه الزهرا (سلام الله علیها)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیمای مرکز قم ،مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما، دانشکده صدا و سیما، رادیو معارف و مجمع ناشران قم، ارگان هایی هستند که در برگزاری این نمایشگاه تخصصی ما را یاری خواهند کرد.

 

این نمایشگاه از تاریخ ۲۰ الی ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۷ در مرکز همایش های غدیر و توابع دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود که افراد و گروه هایی که قصد ارائه ی محصول خود را دارند حداکثر تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ باید محصول خود را جهت ارزیابی از طریق سامانه اینترنتی بلاغ ارسال کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری رسا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار