140137
۲۵ بهمن ۱۳۹۶
رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد:

نمایشگاه کتاب ​قم میزبان ۹ ناشر عرب

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن اعلام خبر تخصیص بیش از یک میلیارد تومان بن خرید کتاب برای دو نمایشگاه بین‌المللی دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استانی به ایجاد غرفه‌های ویژه دفاع مقدس و کودک و نوجوان در حاشیه این رویداد خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سید‌موسی حسینی کاشانی، درباره برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دین و سیزدهمین دوره نمایشگاه استانی قم بیان کرد: این دو نمایشگاه فردا چهار‌شنبه(25 بهمن‌ماه) با حضور سید‌عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از علما و فضلای قم در مصلای قدس قم افتتاح می‌شود. نخستین‌بار است که این دور رویداد فرهنگی همزمان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم حضور قابل توجه ناشران عرب را ویژگی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی دین دانست و گفت: ناشران 9 کشور عربی شامل حضور مسنقیم چهار ناشر و 5 نمایندگی در پنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی دین حضور دارند که در مجموع 22 هزار عنوان کتاب را عرضه می‌کنند. ناشران عراقی، لبنانی،‌ سوری و اردن به‌طور مستقیم شرکت می‌کنند. ناشران ایرانی فعال در حوزه دین نیز 25 هزارعنوان کتاب را عرضه می‌کنند.

حسینی کاشانی ادامه داد: نشست‌های تخصصی با موضوع پژوهش‌های دینی، نیز با هماهنگی‌های انجام شده به‌طور مستقیم از صداو سیما پخش می‌شود. ایجاد 17 غرفه ویژه دفاع مقدس و 15غرفه ویژه کودک و نوجوان نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه است. در مجموع 330 ناشر و 250 غرفه ویژه ناشران حوزه دین و هشت غرفه ویژه نمایشگاه استانی در مساحت سه هزار مترمربع در مصلای شهر قم برپا می‌شود.

حسینی کاشانی همچنین از تخصیص یک میلیارد و 300 میلیون تومان بن خرید کتاب در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم درباره همزمانی برگزاری دو نمایشگاه دین و استانی قم ادامه داد: در ابتدا قرار بود تا پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین زودتر از نمایشگاه استانی برگزار شود؛ اما با توجه به مطالبات مردم و جایگاه شهر قم اعضای شورای سیاست‌گذاری تصمیم‌ گرفتند تا این دو رویداد همزمان برگزار شود. چهار، پنجم مساحت نمایشگاه به ناشران کتاب‌‌ها دین و مابقی در اختیار 150 ناشر استانی است.

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار