140073
۲۵ بهمن ۱۳۹۶

نجات نوجوان ۱۲ ساله از کابین آسانسور توسط آتش‌نشانان در شیراز

آتش‌نشانان نوجوان ۱۲ساله را که در کابین آسانسور گرفتار شده بود، نجات دادند.

به گزارش کودک پرس ، رخداد این حادثه ساعت ۱۲:۲۶ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که ستادفرماندهی آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه ۶ را به محل حادثه در بلوار امیر کبیر اعزام کرد.

مهدی گودرزی(کمک فرمانده آتش نشانان)در این باره گفت: در هنگام رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه، یک ساختمان ۴ طبقه تک واحدی دیده می شد که در طبقه دوم آن یک نوجوان ۱۲ ساله درون کابین آسانسور محبوس شده و دچار اضطراب و نگرانی زیادی شده بود.

وی ادامه داد: آتش نشانان با قطع جریان برق از تابلو برق آسانسور و آزاد کردن ترمزهای آسانسور به صورت دستی آسانسور را در طبقه دوم تراز کرده و با باز نمودن درب آن، این نوجوان را نجات داده و به نگرانی وی پایان دادند.

گودرزی خاطر نشان کرد: آتش نشانان با ایمن سازی آسانسور و ارائه تذکرات ایمنی مبنی بر حضور سرویسکار آسانسور جهت برطرف کردن نقص موجود به عملیات خود پایان دادند.

کارشناسان آتش نشانی همواره به شهروندان عزیز توصیه می کنند: همواره در کابین آسانسور اکسیژن کافی برای تنفس وجود دارد، بنابراین چنانچه به هر دلیل درون کابین آسانسور محبوس شده و قادر به خارج شدن نبودید، اضطراب و نگرانی را از خود دور کرده و با حفظ خونسردی و آرامش در ابتدا همسایگان را از محبوس شدن خود مطلع و قبل ازهر گونه اقدامی با شماره تماس ۱۲۵ آتش نشانی تماس حاصل نمایید.

همچنین در ساعت ۲۰:۴۵ نیز آتش نشانان ایستگاه ۶ عملیات رها سازی زن ۳۵ ساله در در طبقه دوم مغازه انجام دادند.

فرد مذکور که بوسیله بالابر به طبقه دوم مغازه رفته و مشغول کار بود. بر اثر قطع برق منطقه و نبود پله در طبقه بالا گرفتار شد. آتش نشانان پس از حضور در محل با گذاشتن نردبان و کاملا ایمن شخص را به پایین انتقال دادند.

 

 

منبع: راک نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار