139966
۲۴ بهمن ۱۳۹۶

کشف کودکان طلایی در غار مرگ

دانشمندان در یک غار دریایی در اسکاتلند حلقه‌هایی طلایی کشف کرده‌اند که زمانی بخشی از زیوارآلات استفاده شده در مراسم تدفین عجیب و غریب کودک مرده‌ای بوده است.

به گزارش کودک پرس ، کشف چنین زیورآلاتی در فرهنگ‌های چینی یا پرو رایج‌تر است چرا که مومیایی‌ها مزین به جواهرات و زیورآلات طلا به‌ صورت هفتگی در این کشورها پیدا می‌شوند. اما «غار پیکرتراش» در شمال شرقی ساحل اسکاتلند قرار دارد.

به گفته افراد محلی، این غار برای صدها سال مکانی برای انجام مراسم‌های غیرمسیحی و قربانی کردن کودکان بوده و دروازه‌ای بین دنیای زیرین و دنیای بالایی محسوب می‌شده است.

 

ورود به دنیای زیرین

بومیان اسکاتلندی یا مردم پیکتی مانند فرهنگ‌های معاصر آمریکای جنوبی و شرق، براین باور بودند که غارها با دنیای زیرین و جایی که ارواح از آنجا می‌آیند و بعد از مرگ به آنجا می‌روند، ارتباط مستقیم دارند.
این اطلاعات در حفاری‌های سال 1928 تائید شد و مشخص شد که این غار یک سایت قدیمی مقدس متعلق به اواخر عصر برنز است. این غار تا اوائل قرون وسطی برای تدفین و اجرای آئین‌های مذهبی همچنان مورد استفاده قرار می‌گرفت.
در 1929، سیلویا بنتون، باستان‌شناسی که اولین بار این غار را بررسی کرد، آن را محلی نامید که خورشید هرگز لمس نکرده است. این غار بزرگ و نمناک یک ستون بزرگ و یک محراب سنگی در مرکز خود دارد که هیچ کدام از این دو هرگز رنگ خورشید را ندیده است.

 

گنجینه‌ای مدفون

پروفسور ایان ارمیت و دکتر لیندسی بوستر از دانشکده باستان‌شناسی دانشگاه بردفورد در سال 2013 غار پیکر تراش را مجددا مورد بررسی قرار دادند.
دکتر بوستر درباره این حلقه‌ها می‌گوید: «این حلقه‌های آلیاژ مسی بسیار کوچک و در عین حال بسیار زیبا هستند. آنها در لایه‌ای نازک از طلا پیچانده شده‌اند که در آن زمان بسیار گرانبها و نادر بوده است».
باستان‌شناسان آهن‌آلاتی از عصر آهن، سفال‌هایی از اواخر عصر برنز، یک استخوان کارشده‌، پینی از استخوان گردن قو، حلقه‌هایی برنزی و صدها استخوان کودک پیدا کرده‌‌اند. کاربرد این اشیاء که اغلب با فلزات گرانبها ساخته می‌شدند، هنوز مشخص نشده است اما همیشه در کنار افراد مرده پیدا می‌شوند.

 

کودکان طلایی
باستان‌شناسان به مدت یک قرن در این غار ساحلی منحصر به‌فرد، استخوان‌های کودک پیدا می‌کردند.
دکتر بوستر در این باره می‌گوید: «استخوان‎ها در کنار نه حلقه مو پیدا شده است که با دقت در محلی قرار گرفته بود که دسترسی به آن سخت بود. به نظر می‌رسد این سایت برای بیش از هزار سال محلی برای انجام آئین‌های مذهبی، قربانی کردن و آداب و رسوم تدفینی بوده است».

وی در ادامه افزود: «این حلقه‌ها اولین فعالیت‌های انجام شده در این غار را بازتاب می‌کنند. این محل نشان از مردمی دارد که از شمال اسکاتلند و ایرلند به این محل می‌آمدند تا عزیزانشان را راهی دنیای زیرین کنند».
این حلقه‌ها به همراه تکه‌هایی از جمجمه انسان در ورودی این غار پیدا شده‌اند. دکتر بوستر در این باره می‌گوید: «برخی از قسمت‌های بدن باقی می‌ماند تا به طور طبیعی تجزیه شود. در حالی که بدن‌ها به حال خود رها می‌شدند تا صورت طبیعی تجزیه شوند، ردیفی از سرهای بریده شده کودکان در اطراف محراب قرار داده می‌گرفت».

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار