139923
۲۴ بهمن ۱۳۹۶
شمسی مطرح کرد؛

فعالیت ۲ مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک در استان تهران

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر ۲ مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک، خدمات درمانی و نگهداری را به مراجعان ارئه می‌دهند.

به گزارش کودک پرس ، حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در نخستین مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک، مادران باردار به روش دارویی اعتیاد خود را ترک می کنند و تحت مراقبت هستند و همه خدمات مورد نیاز به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.

شمسی افزود: هم اکنون 9 مادر که یا باردار هستند و یا فرزند آنها در مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک به دنیا آمده است در این مرکز حضور دارند و از انواع حمایت های لازم و مورد تشخیص کارشناسان بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: پس از زایمان مادران معتادی که به همراه کودکشان به مرکز فوق مراجعه و در آنجا بستری می شوند،به مدت 6 تا 9 ماه با توجه به شرایط جسمی و روحی که پس از ترک اعتیاد دارند، حمایت های درمانی و روانی لازم را دریافت می کنند.

 

نگهداری از کودکان مادران معتاد در فضایی استاندارد

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر دومین مرکز ترک اعتیاد مادران معتاد که فرزند صفر تا 6 سال دارند و توانایی ترک اعتیاد را به دلیل دارا بودن فرزند کوچک و نبود عامل مراقبتی برای نگهداری از این قبیل کودکان ندارند،راه اندازی شده است.

شمسی تاکید کرد: در دومین مرکز ترک اعتیاد مادران معتاد که یک مرکز اقامتی به شمار می رود، روش ترک اعتیاد، روشی پرهیز مدار بوده و این افراد بدون دریافت هیچ گونه دارویی اعتیاد خود را ترک می کنند.

وی با اشاره به مهیا بودن شرایط برای حضور کودکان در مرکز فوق در کنار مادران تحت درمان یادآور شد: کودکانی که به همراه مادران خود در مرکز ترک اعتیاد پذیرش می شوند در شرایط کاملا استاندارد، نگهداری شده و خدمات مورد ارائه به این کودکان مشابه خدمات مهدهای کودک و شیرخوارگاه ها بوده و محل نگهداری آنها از محل بستری مادر مستقل و جدا است.

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران اظهار کرد: ارائه خدمات در دومین مرکز اقامتی درمان اعتیاد مادر و کودک، برای این مادران هزینه ای معادل مبلغ 639 هزار تومان در بر دارد و مراجعه کنندگان به این مرکز برای دریافت خدمات باید هزینه مورد نظر را پرداخت کنند.

 

 

منبع: ایران اکونومیست

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار