139808
۲۳ بهمن ۱۳۹۶
دبیر نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان خبر داد؛

اعلام جزئیات برگزای نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان

مینو پدرام دبیر نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان در نشستی از جزئیات برگزاری نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، نشست خبری نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با حضور مینو پدرام دبیر این جشنواره در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

در این نشست مینو پدرام دبیر نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس نوزاد گفت: علت اینکه این جشنواره برای اولین بار برگزار می‌شود این است که در جشنواره‌های مد و لباس بد بیشتر شرکت کنندگان در حوزه بزرگسالان فعالیت می‌کنند و تعداد کمی از آنها در عرصه مد و لباس کودکان و نوجوانان فعال هستند وجود این خلاء باعث شد احساس کنیم که می‌توانیم این جشنواره را به طور مستقل برگزار کنیم تا از فرهنگسازان حوزه کودک و نوجوان حمایت کنیم.

 

وی با بیان اینکه اشخاص از کودکی می‌توانند بسترسازی پوشش را داشته باشند خاطرنشان کرد: ما در زمینه طراحی مد و لباس کودک ظرفیت‌های خوبی داریم البته خلاءهایی نیز از لحاظ دانش فنی و طراحی وجود دارد و ما امیدواریم که در این جشنواره بتوانیم به پرشدن این خلاء‌ها کمک کنیم.

 

پدرام ادامه داد: طراحی لباس برای نوزادان، کودکان و نوجوانان هر کدام دارای شرایط ویژه‌ای هستند و طراحی لباس با توجه به فکر کودک، رابطه مادر با کودک، روانشناسی و جامعه‌شناسی کودک باید انجام شود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که در این جشنواره به این موضوعات پرداخته شود.

دبیر جشنواره طراحی لباس کودک با اشاره به ارائه پیشنهاد برگزاری این جشنواره از سوی انجمن طراحان پارچه و لباس اذعان کرد: آقای قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از این پیشنهاد استقبال کردند. ما در فراخوان این جشنواره شرایط برگزاری را به خوبی منعکس کردیم تا طراحان شکل، فرم و قالب طراحی را بدانند.

 

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره تنها به طراحی پارچه و لباس پرداخته می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم در سالهای آینده طراحی کیف و کفش را نیز در نظر داشته باشیم. طراحی پارچه در لباس کودک بسیار مهم است و نقوش آن با توجه به گروه سنی کودکان متفاوت هستند.

دبیر جشنواره طراحی لباس کودک درباره آمار آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: تاکنون 390 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده  که از این تعداد 330 اثر مربوط به طراحی لباس و 60 اثر مربوط به طراحی پارچه است. برای انجام هر چه بهتر داوری در دو مرحله به اجرای داوری پرداختیم که 258 اثر به مرحله دوم راه یافت که از این تعداد 200 اثر لباس و 58 اثر پارچه هستند و طراحان پارچه بسیار قدرتمند عمل کردند. نهایتا 155 اثر به بخش نمایش راه پیدا کرد که از این تعداد 100 اثر لباس و 55 اثر پارچه است.

 

وی ادامه داد: در مرحله دوم تنها لباسهای دوخته شده و پارچه‌های چاپ شده راه پیدا کردند تا به مرحله اجرای آثار نیز توجه شود.

شایان ذکر است این جشنواره فردا 24 بهمن‌ماه ساعت 16 در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب افتتاح خواهد شد و تا روز جمعه ادامه خواهد یافت.

 

ساعت کار جشنواره از 10 صبح تا 20 شب است و اختتامیه آن در روز جمعه برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار