139705
۲۳ بهمن ۱۳۹۶

۵ دلیل ممنوعیت استفاده کودکان زیر ۱۲ سال از گوشی و تبلت

امروزه ۷۵ درصد از کودکان ۴ ساله در جهان گوشی هوشمند یا تبلت دارند. با توجه به پیامدهای منفی که تکنولوژی و به خصوص اینترنت بر روی کودکان دارد، متخصصان کودک معتقدند به دلایلی که در ادامه می‌آید، نباید برای کودکان زیر ۱۲ سال این وسایل الکترونیکی را خریداری کرد.

به گزارش کودک پرس ، امروزه ۷۵ درصد از کودکان ۴ ساله در جهان گوشی هوشمند یا تبلت دارند.با توجه به پیامدهای منفی که تکنولوژی و به خصوص اینترنت بر روی کودکان دارد، متخصصان کودک معتقدند به دلایلی که در ادامه می آید، نباید برای کودکان زیر ۱۲ سال این وسایل الکترونیکی را خریداری کرد.

۱- مشکلات روانی
به دلیل اینکه در این سن، مغز کودک به رشد کافی نرسیده، نمی تواند با این فضا به راحتی ارتباط برقرار کند و نتایج تحقیقات نشان داده کسانی که مدت زمان زیادی را با این وسایل کار می کنند، دچار مشکلات در تمرکز، مشکلات شناختی ، افسردگی، اضطراب، اختلالات پردازشی شده و نمی توانند خواب خوبی داشته باشند.

۲- چاقی
هرچقدر که فرزند شما با این وسایل بیشتر مشغول شود، فعالیت فیزیکی اش کم می شود و به دلیل سن کمی که دارد متوجه نمی شود که ساعت ها در حال بازی است و همین موضوع موجب اضافه وزن و چاقی او در بلند مدت می شود.

۳- محتوای غیر اخلاقی
اغلب والدین نمی توانند محتوایی را که فرزندانشان به آن ها دسترسی دارند، محدود کنند و این به این معناست که کودک می تواند به هر محتوایی بدون آنکه کسی بفهمد دسترسی داشته باشد.و اگر مشکلی برای فرزندشان بوجود بیاید مسئولیت آن با پدر و مادر است.

۴- تاثیر امواج
امواجی که از گوشی های هوشمند ساطع می شوند می توانند موجب سرطان شوند و زمانی که کودک شما یکی از آن ها ر ا داشته باشد دائما در معرض این امواج خواهد بود. محققان معتقدند خطر این امواج برای کودکانی که مغز آنها در حال رشد است چندین برابر است.

۵- مشکلات بینایی
کودکانی که در روز بیشتر از ۸ ساعت با موبایل یا تبلت کار می کنند دچار تاری دید، مشکلات بینایی، سوزش چشم و .. می شوند و با گذشت مدت زمانی بسیاری از رنگ ها را تشخیص نمی دهند.

 

 

منبع: تدبیر و امید

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار