139507
۲۱ بهمن ۱۳۹۶

سازمان بهداشت جهانی: یک میلیارد کودک در جهان در معرض خشونت هستند

سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد یک میلیارد کودک در جهان در معرض خشونت قرار دارند.

به گزارش کودک پرس ، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد در یک سال گذشته بیش از یک میلیارد کودک در جهان در معرض خشونت قرار داشته اند. بر اساس این گزارش، حدود 50 درصد کودکان 2 تا 17 سال در جهان از خشونت های فیزیکی، جنسی و احساسی رنج می برند.

قرار است «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی، در نشستی که با هدف راه حل های پایان دادن به خشونت علیه کودکان 14 و 15 فوریه در استکهلم سوئد برگزار می شود، شرکت کند. رئیس یونیسف، رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل، ملکه سیلویای سوئد و 30 وزیر این کشور و همچنین نمایندگان سازمان ها و نهادهای مستقل بین المللی نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

 

در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است: «شواهد قوی نشان می دهد عواقب خشونت علیه کودکان فراتر از مرگ و جراحت است؛ زیرا کودکانی که در معرض خشونت قرار دارند، بیشتر به سمت استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی روی می آورند و گرفتار رفتارهای پرخطر جنسی می شوند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «همچنین ممکن است این کودکان دست به خودکشی بزنند یا در معرض ابتلا به طیف وسیعی از بیماری های مختلف از جمله اضطراب، افسردگی، سرطان، ایدز و بیماری های قلبی عروقی قرار گیرند.»

 

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود 18 درصد از کل جمعیت دختران و 8 درصد از جمعیت پسران جهان خشونت و سوءاستفاده جنسی را تجربه کرده اند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار