139463
۲۱ بهمن ۱۳۹۶
همزمان با سراسر کشور؛

آغاز طرح غربالگری شنوایی کودکان ۶-۳ سال در سیستان و بلوچستان+ گزارش

با هدف پیشگیری از معلولیت کودکان، طرح غربالگری شنوایی کودکان ۶-۳ سال، از امروز در ۲۰ پایگاه مهدکودک و مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان در بازدید از مهدکودک هایی که این طرح در حال اجرا است ؛ گفت:  برای اولین بار کودکان شش سال استان نیز مشمول طرح غربالگری شنوایی شدند.

سراوانی با تاکید بر اینکه طرح غربالگری شنوایی برای کودکان سه تا پنج سال ، در تمام سطح استان درحال اجرا است  گفت : در حال حاضر این طرح برای کودکان شش ساله ، تنها در مهد کودک های زاهدان اجرا می شود که با مجهز شدن پایگاها در مرکز استان ، بزودی در سایر شهرهای استان  نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود : با اغاز این طرح ، از این پس ، خانواده هایی که فرزندان آنها مهدکودک نمی روند با مراجعه به پایگاه های سلامت تحت پوشش این نهاد ، می توانند؛ مراحل تشخیص اولیه را انجام دهند.

 

سراوانی با بیان اینکه 45 درصد معلولیت ها در استان منشا ژنتیکی دارند گفت: اقدام بموقع والدین برای سنجش شنوایی فرزندانشان در بدو تولد، سه ماهگی و 6 ماهگی تاثیر بسزایی در پیشگیری از معلولیت های احتمالی بعدی دارد.
وی افزود:زمان درمان قبل 6 سال هم راحت تر و هم کم هزینه تر است و هم فرصت مناسب تری است برای کودکانی که به درمانشان رسیدگی کنند.

وی گفت: این آزمایش شنوایی در بخش های غیر دولتی حود 70 هزار تومان است اما در مراکز تحت نظارت بهزیستی  با مبلغ 16 هزارتومان انجام می شود که البته اجباری نیست و سازمان بهزیستی در قالب یارانه پرداخت می کند.

 

سراوانی افزود: اگر بیمار هم نیاز به جراحی و کاشت حلزون گوش داشته باشد تا 50 میلیون ریال مساعده از بهزیستی دریافت می کند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار